איך יוצרים תוכן שיגדיל לכם את הכנסות, ואיך לא…

תוכן הוא המלך, משפט שבעולמות השיווק אנחנו שומעים כל כך הרבה, אבל מאתגר ליישום גם לטובים ביותר בתחום.
האם אי פעם הרגשתם שנגמרו לכם הרעיונות לתוכן שמיועד לקהל היעד שלכם? אתם ממש לא לבד!

תוכן טוב הוא הדרך האפקטיבית ביותר שיש לנו, כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו.
הבעיה שרוב בעלי העסקים מתקשים מאוד ליצור תוכן שמעניק ערך ונותן פתרון לבעיות אמיתיות.

אז איפה רובנו טועים?

אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד כיצד עושים תוכן אפקטיבי, היא לדעת איפה אחרים נכשלו.
כאשר אני מדבר על תוכן, אני מתכון לכל סוגי התוכן, חינמי ובתשלום, שקיימים במשק החל מסטורי באינסטגרם דרך מאמרים ופודקאסטים ועד לקורסים דיגיטליים.
הנה 3 הסיבות הנפוצות ביותר לכך שהתוכן שלנו לא עובד

  • תוכן בעל הבטחה מוגזמת – "החומוס הכי טוב בארץ" אתם בטח מכירים את ההבטחה הזאת ושמעתם אותה כל כך הרבה,
    אבל האם באמת אותו בעל עסק עשה סקר מאמין ומחזיק במספיק מידע כדי לצאת בהצהרה כזו מוגזמת?
    ובכן הרבה פעמים לא, ויהיה קשה מאוד למדוד הבטחה כזו ולהוכיח אותה ללקוחות העתידיים שלנו.
    אז לפני הכל, אנחנו צריכים להיות וודאים לגבי – איזה בעיה אמיתית יש לקהל הלקוחות שלנו ואיזה פתרון המותג שלנו יודע לייצר,
    כדי שיהיה ניתן למדוד את ההשפעה שלו על התוצאות הסופיות.
    דאגו לבסס את התוכן לפי יסודות המותג שלכם או במילים פשוטות יותר –
    על התוצאה הסופית אותה יראה הלקוח שלכם לאחר שירכוש את המוצרים/השירותים שלכם.

 

  • תוכן שאינו פוגע בקהל היעד – תתארו לכם מכללה שמוכרת קורס שמכשיר יועצי משכנתאות,
    המכללה תכתוב בלוג שרוב הכתבות בו ידברו על מה היא הדרך הנכונה לקחת את המשכנתא הזולה והמשתלמת ביותר.
    המאמר כן עוסק בתחום המשכנתאות, אבל קהל היעד שירכוש את הקורס, לא מחפש דרך להוזיל את המשכנתא שלו,
    אלא מקצוע יציב שיספק לו הכנסה טובה במציאות המאתגרת בה אנו חיים ולכן התוכן הזה לא יניע אותו לרכישת הקורס.

    כשאתה משווק לכולם אתה מגיע לאף אחד, דאגו לאפיין את האישיות של הלקוח שלכם בצורה ממוקדת ובהתבסס על נתונים (למשל סקרים בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק).
    אתם צריכים לבנות רשימה של קריטריונים שמאפיינת את קהל היעד שלכם – נתיב קריירה, מצב משפחתי, גיל וכו' והכי חשוב, מה הבעיה המרכזית שלו שעליה המוצר שלנו נותן פתרון מצויין,
    כשתדעו למי אתם כותבים אתם גם תדעו מה לכתוב.
    בנוסף, דאגו לשמור על שפה פשוטה שתהיה ברורה לקהל,
    יש להימנע מכתיבה טכנית ומשעמעמת שלעיתים עלולה להיתפס כמתנשאת, וליצור בדיוק את התוצאה ההפוכה.

 

  • אם לא ברור לך מי אתה, אל תצפה שללקוח שלך יהיה ברור – פעמיים רבות ובעיקר בעסקים טריים, אנו נתקלים בבעלים שלא גיבשו לעצמם את התמונה הנכונה והאמיתית על העסק שלהם,
    מצב זה יוצר אי אחידות, ולעיתים אף סתירה במסר אותו אנחנו מנסים להעביר בתוכן, ולבסוף גם בלבול אצל הלקוחות.
    כשללקוח לא ברור מי אנחנו ומה הפתרון שאנחנו מספקים, אין שום סיכוי בעולם שהוא ישלם על המוצר. לפני שאתם ניגשים לכתיבת התוכן, חשוב שתענו לעצמכם על השאלות שלבסוף יראו ללקוח מה החזון והערכים שלכם מתוך הפתרון שאתם מספקים. ככל שתצליחו להמחיש את הבידול בפתרון שלכם, כך תזכו לקפיצת מדרגה בתשומת לב שאתם מקבלים.

מלאכת כתיבת התוכן חייבת להגיע רק לאחר גיבוש סופי של העסק שלכם, בצורה כזאת אתם יכולים להיות בטוחים שהמסר שאתם מעבירים יהיה ברור ללקוחות שאתם רוצים לקבל וילווה אותם כל הדרך עד לרמה שתראו זאת בשורת ההכנסות של העסק.