למה אין סיכוי שתגיע לשיאים חדשים עם השיווק שלך?
מי לא מכיר את הרצף המקרים הבא:
אתה חדור מוטיבציה לשווק.
מארגן את חזיתות השיווק שלך ואולי גם מציב יעדים.
מריץ קמפיינים דיגיטלים,
משיק פעילות בפייסבוק,
שולח מבצעים בדיוור אלקטרוני,
מתחיל למלא לו"ז בפגישות מכירה ובהכנת הצעות מחיר.
אתה סוגר עסקאות והמחזור מתחיל לגדול.
לאט לאט, בלי שתרגיש אפילו, מוריד את הרגל מהגז של השיווק כי אתה "מאוד עסוק".
עסוק בקליטת לקוחות,
עסוק בלתת שירות מושלם ואולי גם קצת בגביה.
הלו"ז מתחיל להתרוקן לאיטו והמחזור מתחיל לרדת.
אתה נזכר שלא שמת פוקוס על השיווק לאחרונה.
אז אתה מתחיל לארגן מחדש את חזיתות השיווק,
מנסה להבין מה הלך טוב בפעם הקודמת.
הלו"ז כבר ריק,
אתה מתחיל ללחוץ חזק על השיווק,
מתחיל לקבל פניות,
ממלא לו"ז בפגישות מכירה והצעות מחיר,
מתחיל לסגור עסקאות.
והשיווק מוזנח שוב.
ושוב ושוב ושוב.
רצף הפעולות הללו קורה!
לא רק אצל עסקים קטנים, אלא גם אצל חברות עם מחזור שנתי של 40 או 100 מיליון. רק בשבוע האחרון נתקלתי במצב זה בדיוק ב-2 חברות, אחת מהן מאוד מאוד גדולה ומוכרת.
וזו הסיבה הוודאית ביותר מדוע עסקים וחברות נתקעים במקום, שזה אומר, שהם מתדרדרים לאט לאט, מבלי להבחין בזה.
אז הם מאשימים את השוק שנשחק, שהמוצר כבר לא רלוונטי, שהמתחרים הקטנים זריזים יותר, שהבירוקרטיה במשרד מכבידה, שהבנקים כבר לא תומכים, שעם ממשלה כזו אי אפשר להצליח, ועוד אלף סיבות שלא תורמות דבר לפתרון המצב.
הייתי שם בעצמי לפני כמה שנים, מבלי ממש לשים לב.
הפתרון טמון בידיו של השיווק. רק שיווק שנמצא בחזית 24/7, שגדל כל הזמן מבחינת משאבים ותקציב, שחש את השוק וער להזדמנויות חדשות, שנותן המלצות לפיתוחים חדשים, שמודד בצורה עקבית את ביצועיו ומשמר הצלחות, יכול להביא את החברה לצמיחה עקבית והתמודדות פשוטה יחסית עם משברים.
אבל, כדי שהשיווק יוכל להיות כך, כל המערכות מסביב צריכות לפעול בצורה מעולה.
המוצר והשירות של החברה צריכים לעמוד בהבטחתם.
ניהול הכספים של החברה חייב להיות הדוק ולשמור על ריווחיות. הריווחיות צריכה להיות גם מושקעת בחברה בחזרה – באמצעי ייצור, במורל הצוות, בהעשרה מקצועית, בפיתוח, באיתור אמצעי שיווק חדשים ועוד.
הניהול חייב להסתכל מלמעלה ולמדוד כל איזור.
זה נכון לעסק של איש אחד וחברה של 150 עובדים כאחד.
לכן, לא מעט פעמים, אני דורש מהלקוח שלי לקחת מישהו שיעזור בזה, מאחר והשיווק שאני מייצר עבורו מביא אותו למקומות חדשים. הוא מבסוט, הוא נהיה עמוס, מתחיל לקרוס, ומבקש שאני אעצור.
צריך לדעת לנהל צמיחה, או כמו שלקוח שלי – אלון אולמן – אומר, "צריך לעבוד בזה". היא לא יכולה לקרות רק באיזור אחד בעסק.
גם אני לא ידעתי איך להתמודד עם הצמיחה של עצמי בעבר, ובמקום להיות מאושר, עסקתי שנים בכיבוי שריפות ובעיקר להצטער שהקמתי את העסק. עד שפגשתי מישהו שעזר לי. שהצביע לי על הנקודות שאני חייב לטפל בהם.
אני רוצה בשלב זה להמליץ לך לעשות משהו בקשר לזה.
אם אתה או את מרגישים שאתם בלופ כזה, המלצתי היא ללכת ולשמוע הרצאה קצרה בנושא. הרצאה שעשויה להוציא אתכם מהבוץ העכשווי או העתידי, ולמנוע מכם סבל וחובות.
ההרצאה היא מאת טל שמשון מנכ"ל קבוצת קוד המנצח, שבראשה עומד אלון אולמן.
נכון, הם לקוחות שלי ☺ אבל אני רואה שיש להם יכולת טובה לעזור לעסקים ולמנוע מהם להיכנס ללופ הזה.
ההרצאה בעלות מצחיקה כך ששווה ללכת ולשמוע.
לפרטים נוספים והרשמה, לחצו כאן.
מאחל לכם צמיחה, גדילה והרבה הנאה תוך כדי.
איתי לוי