איך להגיע להצלחה בשיווק, למרות שכל הסיכויים נגדך

אי אפשר להתווכח עם העובדה שיש רעש. רעש בזירות הפרסום, רעש בתיבות המייל והוואטסאפ ורעש ברשתות החברתיות. אם בשנות ה-70 אדם ממוצע היה נחשף ל-500 עד 1600 פרסומות ביום, ב-2021 אנו נחשפים ליותר מ-8000. נכון שהתפתחות פלטפורמות השיווק הדיגיטליות ב-15-20 שנים האחרונות, גרמה לנגישות פרסומית גבוהה יותר גם לעסקים קטנים ובינוניים,
אך באותה נשימה יצרה אתגר שיווקי שמשחק נגדנו – רעש.

3 התופעות שמראות לנו שהסיכוי נגדנו: 

לפחות 30 נקודות מגע בדרך להמרה

"הצרכן הממוצע לוחץ על הדק הרכישה רק לאחר 22 ימים", מאמן השיווק והמכירות מספר 1 בעולם – גרנט קרדון. בתקופת זמן הזו צריכות להיווצר כ-30 נקודות מגע בין המותג שלנו לבין הצרכן כדי שתתבצע המרה.
נקודות המגע חייבות להיות מגוונות בין אם זה וידאו בפייסבוק, ציוץ בטוויטר, סרטון ביוטיוב או מאמר בבלוג שלנו. כדי להגיע ל-30 נקודות מגע ולהמיר, נדרש לייצר כמות מאסיבית של תוכן שמעביר את אותו מסר, ולכן עלינו לבנות אסטרטגיית יצירה והפצה של תוכן המבוססת על יכולת הפתרונות שהמותג שלנו מייצר.

 

יש לנו עד 3 שניות (לפעמים אף פחות) לתפוס את תשומת הלב

אנו שוחים בים של תקשורות, עד כדי כך שלפעמים בא לנו לזרוק את הנייד לפח. כדי להשיג תשומת לב למסרים שלנו, אנו נדרשים ליצור תוכן "שובר גלילה". אחת הדרכים הטובות ביותר ל"שבירת גלילה" היא לחיצה על נקודות הכאב של קהל היעד שלנו. כאשר כבר קיבלנו את תשומת הלב, העברת המסר וההנעה לפעולה תהיה חלקה. ניתן גם למשוך תשומת לב באמצעות אלמנטים אחרים ששוברים את שגרת צריכת המידע כגון: פרובוקטיביות, הומור ואפילו שגיאות כתיב מכוונות.

 

עלויות הפרסום נמצאות במגמת זינוק משמעותית 

אמנם הנגישות של הפרסום הדיגיטלי תחילה גרמה לירידה משמעותית בעלויות פרסום, ב-10 שנים האחרונות אנו רואים קפיצה של פי 3 במחירים. מצב זה הופך את המשפכים שלנו מריווחיות גבוהה להפסדיות שחייבת לקבל מענה. המענה לכך יהיה במקרים רבים לבנות משפכי רווח חדשים, פעולה ההופכת למאתגרת יותר ויותר, ולהסיט לשם את משאבי השיווק שלנו – לא רק תקציב.

 

עולם השיווק והפרסום מלא בחדשנות וטרנדים, רובם הגדול לא עובד בשטח. בסופו של יום אין תחליף לתכנון ויישום של אסטרטגיית יצירה והפצה מאסיבית של תוכן הממוקד לצמיחה עקבית.
זה בכלל לא משנה אם בחרתם לפרסם בפייסבוק, גוגל או לינקדאין, הדבר החשוב ביותר הוא לדייק את המסרים שלנו למקומות בהם אנו פותרים בעיות, לדעת מי הקהל שלנו ולדאוג לפגוש אותו לפחות 30 פעם.