העסק שלנו הוא שיווק העסק שלך

האינטרנט שינה ללא ספק את כללי המשחק,
וכיום ישנן לא מעט דרכים לשיווק העסק
והאתר שלך ברשת האינטרנט
, ולצמיחה
שלהם בעולם האמיתי.

שנת 2013, שאוטוטו מסתיימת לה, ובעיקר
שנת 2014 הקרבה ובאה, 
הן שנים לא קלות
לבעלי עסקים שונים; בטח בתקופה של מיסוי כה גבוה 
ותחרות רבה בכל תחום עסקי שהוא. אחת הדרכים היותר זמינות וזולות לנהל שיווק מוצלח לעסק שלך, היא על ידי שיווק באינטרנט באמצעות האתר שלך, מנועי החיפוש, המדיה החברתית ועוד.

כמעט כל בעל עסק מחזיק כיום באתר אינטרנט תדמיתי או מכירתי, שנועד לאפשר חשיפה לשירותיו או למוצריו לקהל לקוחות פוטנציאלי; והכל במטרה להגדיל את יכולת השרידות, בתנאי השוק הלא קלים השוררים בישראל. הנה כמה מאפשרויות השיווק שכל בעל עסק חייב להכיר.

קידום אורגני במנוע החיפוש גוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש השולט בישראל וביד רמה. כ-90 אחוזים מכלל החיפושים בישראל מבוצעים באמצעות גוגל, כאשר כל האתרים הגדולים בשוק המקומי – דוגמת וואלה, תפוז ואחרים – מציעים חיפוש דרך גוגל באתריהם ("שותפי חיפוש"). מיותר לציין שכיום חובה על כל אתר אינטרנט להופיע בתוצאות של גוגל, כאשר קהל פוטנציאלי מחפש מוצר או שירות שיש לעסק שלך להציע. איך עושים זאת? דרך אחת היא על ידי קידום אורגני (טבעי) של האתר שלך, בביטויי חיפוש שונים ורלוונטיים עבורו.

המטרה היא ליצור תוכן איכותי באתר, בכל עמוד שיכול לשמש גולשים ו/או לקוחות פוטנציאליים. במקביל יש גם לדאוג שאתרים מהתחום בו אתם עוסקים יקשרו אליכם במידת האפשר. קידום אתר לא מתחיל ונגמר רק בתוצאות החיפוש בגוגל. כיום חובה להפוך את תהליך ה-SEO לחלק מאסטרטגיה שיווקית אחת מקיפה, שכוללת גם הבנה של צורכי הגולשים, שיפור חוויית המשתמש באתרים ובדפי הנחיתה, שיפור יחס ההמרה ועוד. שביעות רצון הגולשים מייצרת סיגנלים שגוגל אוהב, ובהתאם לכך ידורג גם האתר שלכם.

פרסום ממומן בגוגל אדוורדס

גוגל, כאמור, הוא מנוע חיפוש שבלעדיו לאתרים רבים אין זכות קיום. אם אין לך את היכולת להופיע בעמוד התוצאות הראשון באמצעות קידום אורגני, או אם התהליך עצמו יקר ו/או ארוך מדי עבורך, יש אפשרות לעשות גם פרסום בגוגל. כלומר לשלם לגוגל ישירות על מנת להופיע בתוצאות ממומנות, בראש עמוד תוצאות החיפוש או בצדדיו.

ההופעה בתוצאות, עם קישור ישירות לאתר שלך או לדף נחיתה ייעודי, מבוססת על תשלום עבור כל הקלקה של גולש, שבחר ללחוץ על המודעה שלך ולהגיע לביקור בדף הנחיתה שלך. לעתים יש צורך להציע כמה שיותר כסף לכל הקלקה, כדי להופיע במיקום בולט במודעות ולמשוך גולשים פוטנציאלים להקליק דווקא על המודעות שלך במקום על אלו של המתחרים.

מעבר לתוצאות החיפוש בגוגל, ניתן להשתמש באדוורדס גם למטרות פרסום באתרי תוכן (מה שנקרא רשת המדיה), ובהם אתרי חדשות, פורטלים ורטיקליים (בנושאים מוגדרים), אתרי וידיאו (כגון יוטיוב) ועוד. למעשה כל אתר שמציב את הקוד של אדסנס מציג מודעות ובאנרים ברשת התוכן של גוגל, ומאפשר לעסק שלכם יותר חשיפה ומיתוג.

שיווק בווידיאו

כל המותגים הגדולים, ובעיקר אלו בחו"ל, משקיעים רבות בהקמה ובעיצוב של ערוצי שיווק בווידיאו. די להביט בערוץ היוטיוב של חברת קוקה קולה, כדי להבין את גודל ההשקעה. מדובר באחד ממוצרי הצריכה הנמכרים ביותר בעולם, ובכל זאת קוקה קולה מוצאת לנכון להמשיך ולשווק אותו, גם בווידיאו.

אם תמונה שווה אלף מילים, סרטון של 30 שניות שווה אתר שלם. ערוץ יוטיוב ממותג וסרטונים מעניינים ואטרקטיביים, יכולים להפוך לאפיק שיווקי יעיל לא פחות מפרסום בתשלום. מעבר לכך יוטיוב מאפשר לפרסם מודעות טקסט, תמונה ובאנר, וכן מודעות פרסום בתוך סרטוני הווידיאו עצמם.

שימוש בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות

פייסבוק היא הרשת החברתית השלטת בישראל. ליותר ממחצית הישראלים יש חשבון בפייסבוק, והם גולשים בה באמצעות הסלולר או המחשב הביתי מדי יום, ולאורך כל היום במרבית המקרים.

פתיחת עמוד "אוהדים" לעסק שלך (או לאתר עצמו), יכולה להיות מהלך מצוין למשיכת גולשי פייסבוק פוטנציאלים, והפיכתם לעוקבים אחר כל תוכן שיפורסם בערוץ האוהדים הזה – מבצעים ייחודיים לאוהדי העמוד, הודעות על מוצרים חדשים, שירות שהתווסף או שמא הופסק וכדומה.

זהו למעשה "מועדון לקוחות" אונליין, שמאפשר שמירת קשר עם הלקוח בכל זמן. בידיעות המופיעות בעמוד הפייסבוק ניתן ורצוי לשלב גם קישורים לאתר שלך; כאשר גולשים ילחצו על סטטוס כלשהו הם יועברו אל האתר להמשך קריאה בו. באופן כזה גם תרוויחו ביקורים באתר עצמו, ובמקביל הגולשים גם יהיו נגישים יותר לרכישה של מה שאתם מציעים.

מעבר לכך, פייסבוק – בדומה לגוגל – מאפשרת גם היא לפרסם בתשלום במגוון צורות: מודעות ממומנות רגילות, סיפורים ממומנים (המושפעים מהמתרחש בדפי פייסבוק לעסקים) ועוד. התשלום לכל קליק נמוך יותר מאשר בגוגל אדוורדס, מה שהפך את פייסבוק לפלטפורמת הפרסום השנייה בגודלה אחרי גוגל.

מהלכים דוממים ניתן לבצע גם באמצעות הרשת החברתית של גוגל (Google Plus) ואף באמצעות טוויטר, כערוצי שיווק אורגניים. אומנם טוויטר הוא שירות פחות פופולרי בישראל, אבל הוא מאפשר העברת הודעות מהירות לעוקבים שלכם, כגון מבצעים או מוצרים חדשים באתר. עם הקופי הנכון ניתן למשוך את הגולשים לאתר לביקור זריז, בהמשך לפרסום ולתכניו.

שיווק באינטרנט הוא עניין מורכב, וראוי שינוהל על ידי חברה המתמחה בנושא זה. יש להכיר את כל הדקויות הנובעות משפע הערוצים הזמינים לשימוש, ולשלב את הכול במסגרת שיווקית אחת גדולה שלוקחת בחשבון את הצרכים שלכם ושל העסק.