שני שלבים חשובים בתכנון האתר החדש שלכם

בעבר דיברנו על הגדרת מטרות האתר; הפעם נדבר על הגדרת יעד לכל חלק באתר.

שלב ראשון
כשאתם מתכננים את האתר שלכם, בין אם קיים שלב אפיון מוגדר ובין אם מתחילים ישר מהעיצוב, חשוב להגדיר יעד מוגדר לכל עמוד או איזור באתר.
הכוונה היא, שבהנחה וקהל המטרה המדויק שלכם נחת בעמוד כלשהו באתר, מה הייתם רוצים שהוא יעשה?
לדוגמא, אם גולש נכנס לעמוד מאמר, היעד שנרצה שיושג הוא מילוי טופס צור קשר. לכן שימו בסוף המאמר טופס צור קשר והנעה לפעולה מתאימה, כגון: "רוצה להתייעץ עם מקצוען לגבי נושא זה? צור איתנו קשר עכשיו".
דוגמא נוספת, כשקהל המטרה יגיע לעמוד הבית, היעד שלנו יהיה ניתוב לאחד מ-3 עמודי המוצרים העיקרים שלנו. היעד של עמודי המוצר יהיה מילוי טופס צור קשר.

לכן, נדאג שבעמוד הבית יהיו 3 באנרים או קישורים בולטים לעמודי המוצר, כולל ניווט לעמודים אלו בתפריט העליון. ובעמודי המוצר, לאחר הפירוט אודות כל מוצר, נכניס הנעה לפעולה כגון "לפרטים נוספים וקבלת הצעת מחיר מלאו פרטיכם בטופס" ומייד אחריו נציב טופס צור קשר.
יעדים נוספים של עמודים יכולים להיות: צפייה בסרטון, ניתוב לקריאת מאמר ספציפי, ניתוב לתיק עבודות או לעמוד ממליצים.

שלב שני

לאחר הגדרת היעדים לכל עמוד באתר, יש צורך להגדיר יעדים אלו בצורה טכנית ב- Google Analytics. הגדרה זו, למעשה, הופכת את אופן ההסתכלות שלכם על סטטיסטיקות האתר: במקום לראות רק מספרים של כניסות לאתר, אתם רואים מספרים של כניסות לאתר או לעמוד ספציפי כנגד השלמת יעדים. עם קצת ידע ניתן להגדיר זאת בעצמכם, או לשכור איש שירות שיבצע את ההגדרה.
כשהנתון הזה נמצא מול העיניים, ניתן להתחיל לבצע שיפור של המצב הקיים או שימור של עמודים מוצלחים.
כשלא מגדירים יעדים, הם לא מושגים. כשמגדירים אותם, מתחילים להשיג אותם.

בהצלחה!
איתי