אפיקים בעלות נמוכה להעברת מסרים של יחסי ציבור

הטיפ קצת ארוך הפעם, אך היה חשוב לי להעביר את התמונה מרמת התיאוריה לרמת יישום. מטרת יחסי הציבור בכל אסטרטגיה שיווקית היא לדאוג לכך שקהלי מטרה רבים ככל הניתן, יחשבו דברים טובים על החברה, מוצריה ואנשיה. כאשר קהל מטרה חושב טובות אודות מוצר, אחוזי התגובה שלו לתהליכים מכירתיים יהיו גבוהים משמעותית.

נהוג לחשוב שיחסי ציבור עושים באמצעות קשר עם עיתונאים או אירועי תדמית. בשנים האחרונות, תקציבי היח"צ של חברות כללו גם את המדיה החברתית. חברות גדולות דואגות להעביר מסרים של יחסי ציבור גם דרך רכישת שטחי פרסום בטלויזיה, רדיו ושילוט חוצות.

עקב עלויות גבוהות של פעילות יח"צ ועקב כך שפעילויות מסוג יח"צ אינן מייצרות לידים באופן ישיר, חברות קטנות ובינוניות נוהגות לרוב להזניח אפיק זה.

אך מי שהשכיל לעשות זאת לאורך זמן, קוצר את פירות הפרסום היום והוא יודע שיחסי ציבור טובים הם גורם מכריע.

יש חשיבות קריטית למסר היוצא. לא מדובר כאן בקריאייטיב, או קופירייטינג יוצא מהכלל. מדובר על מסר אמיתי שאם מישהו יישמע אותו, לא יפקפק באמינותו.

מסר שתמיד עבד טוב, הוא המסר של סיפורי הצלחה/עדויות/המלצות מהלקוחות שלכם/דירוג שפורסם במדיה ברת סמכא – מישהו אחר שעשוי להיות בפוזיציה דומה לקהל המטרה או שדעתו נחשבת.

להלן כמה אפיקי יח"צ, שאינם צורכים עלויות גבוהות, ושאני ממליץ ליישם את העברת המסר לעיל, כדי שפעילות פרסומית מכירתית תניב יותר תפוקה.

פעילויות אלו אינן זבנג וגמרנו. ואת התוצאות שלהן רואים לטווח ארוך. לכן תתחילו ליישם אותן כדרך שגרה, תוך כדי ההפעלה של אפיקי שיווק אחרים:

1. תשתיות שיווקיות
אתר – סיפורי הצלחה צריכים להופיע באתר שלכם כפריט תפריט עליון. גם מודול של ציטוטים מתחלפים באתר יעשה עבודה טובה. יש לעקוב באמצעות Google Analytics אחר נחיתות גולשים והמרות בעמוד ההמלצות. אם אין, צריך לעודד קהל שיגיע לשם.

דפי נחיתה – במידה ואתם מפעילים קמפיינים דיגיטליים, כל דף נחיתה צריך להכיל סיפור הצלחה, דירוג גולשים או עדות טובה עליכם בהתאם למוצר המקודם.

חומרים שיווקיים – לחברות בעלי מוצרים שתהליך המכירה הוא ארוך, כגון מוצרי תוכנה, שירותי IT, נדל"ן וכו', בהם מקפידים להשאיר פולדר מודפס, מומלץ לייצר עותקים מודפסים של סיפורי ההצלחה ולוודא שהם מופצים בכל פגישה של איש המכירות.

2. דיוור אלקטרוני
הפיצו את סיפורי ההצלחה באמצעות דיוור ללקוחות פוטנציאלים, לקוחות קיימים, ספקים וחברים. במיוחד אם הרשימות שלכם מכילות לידים טריים מקמפיינים. ההפצות יכולות להיות במסגרת ניוזלטר או אפילו כפריט בודד בהפצה. העיקר שקהלי המטרה וידידי החברה שלכם יכירו את ההצלחות שלכם.

3. מדיה חברתית
אם יש לכם עמוד עסקי פעיל בפייסבוק, דאגו להפצה. ואל תחששו לתגבר עם מעט תקציב את סיפור ההצלחה. מומלץ באמצעות קידום קישור לסיפור המלא באתר שלכם. למתקדמים, מומלץ לתייג את הקישור כדי שתוכלו לראות אינטראקציה באמצעות Analytics.

4. קמפיין עדויות
לאלו בעלי תקציב גוגל שרץ על יצירת לידים, מומלץ לפתוח מסע פרסום נוסף רק עבור סיפורי הלקוח, לאותו קהל. זה יכול להיות קמפיין עדויות, או אפילו קמפיין שמזמין את הגולשים לעמוד ההמלצות באתר תחת המסר: "תראו למה אנחנו טובים!" גם יצירת קמפיין Remarketing תדמיתי לחלוטין יכולה לעבוד בצורה מצוינת מול קהל שהופעל עליו קמפיין מכירתי בעבר. העלויות של גוגל במקרה זה, נמוכות משמעותית מכל מדיה קונבנציונאלית אחרת והמיקוד לקהל ספציפי שאתם רוצים שיתרשם מכם, הוא מצוין.

העקרון כאן הוא עקביות לאורך זמן. בנו תכנית יח"צ לשנה, תהיו עקביים איתה, אל תצפו לראות תוצאות מחר. אחרי שנה של פעילות עקבית, תסתכלו אחורה ותראו את הצמיחה.

בהצלחה!
איתי