שבירת מיתוס לגבי לוגו חברה

בניית לוגו חברה הוא תהליך שיווקי הנשען על החלטות אסטרטגיות, ותפקידו לתת זהות ויזואלית ליישות עסקית.

הדבר העיקרי שצריך לדעת כשניגשים לעיצוב לוגו הוא: לוגו אינו מסוגל לייצר את התמונה המלאה של עיסוק החברה או להעביר מספר רב של מסרים בו זמנית.

למנכ"לים או בעלי חברות, יש רצון בסיסי להעביר את התמונה המלאה של מי שהם (החברה שלהם) בתוך הלוגו. זה בלתי אפשרי וזה גם לא התפקיד של הלוגו.

לאחרונה קראתי מאמר שאמר בצורה יפה שלוגו של מדינה (הדגל שלה), אינו מסוגל לומר את האופי של המדינה. העשייה של המדינה, בעבר ובהווה, מהווה את חיבור הערכים והרגשות, שיש לקהל לגבי המדינה, ללוגו שלה.

ובעולם העסקי, לוגו יכול לרמוז על תחום הפעילות באמצעות: שם החברה, הסמל שמופיע בלוגו או התג-ליין (שורת המותג שלעיתים מצורפת ללוגו), ויכול לכלול תג-ליין שאינו מרמז כלל על אופי הפעילות.

דוגמא ללוגו עם תג-ליין שרומז על הפעילות של חברה:

דוגמא ללוגו עם תג-ליין שאינו מרמז כלל על פעילות החברה אלא מספק הבטחה כללית:

כל ניסיון לייצר מראה מלאה לחברה באמצעות הלוגו, יוביל לחוסר עקביות ולתחלופה מהירה של הזהות הויזואלית של חברה.

העשייה של החברה, בנקודות הממשק של שיווק, שירות, אדמניסטרציה ועוד, מייצרת את המראה המלאה לחברה ומנכסת את הערכים/מסרים ללוגו.

המלצה שלי לרוב, במיוחד לעסקים וחברות שאינם מוכרים כלל או בתחילת דרכם, ושאינם בעלי תקציבי פרסום עצומים, כן להוסיף תג-ליין שרומז על מה שהחברה מספקת, ואז בעתיד ניתן להחליף אותו, אך זה אינו מחייב.

מה שכן מחייב, זו ההתחברות של בעלי ומובילי החברה עם הלוגו וכן שהמכלול הויזואלי של הלוגו, בין אם מורכב מסמלים או טיפוגרפיה בלבד, יבוצע על ידי מעצב מקצועי.

בהצלחה!
איתי