חלופה או תוספת מעניינת לשיווק באימייל

היום הטיפ יעסוק במשהו שעתיד להשתחרר בקרוב לשימוש רחב. בכנס שותפי גוגל שהתקיים אתמול, הוצג בפני השותפים אפיק פרסום חדש, Gmail Sponsored Promotion או בקיצור GSP.

GSP יאפשר לשגר פרסומת הנראית כמו דואר אלקטרוני ישירות ללשונית הקידום – שם נערמים כל הדיוורים השיווקיים – בתיבות ה Gmail של קהל היעד. הפרסומת תיראה לקהל היעד כמו מייל שהגיע עם שורת נושא, ששם יהיה המסר, והיא תופיע בראש העמוד. כאשר הגולש יקליק על הפרסומת, היא תיפתח כמו שנפתח מייל. כמו כן, מוקצה שטח פרסומי נוסף לצד התיבה שנראה כמו מודעת טקסט עם תמונה.
ראו דוגמא (לחצו להגדלה):

האפשרויות מגוונות:

  • ניתן יהיה להציג מודעת תמונה עם קישור לדף נחיתה חיצוני.
  • ניתן להציג טקסט ותמונה או סרטון יוטיוב.
  • אף יהיה ניתן להוסיף טופס לידים. כן, ממש דף נחיתה בתוך ה Gmail עצמו.

החסרון ב GSP הוא כמובן המגבלה שניתן לשגר את הפרסומות רק לתיבות מייל עם סיומת Gmail.
היתרון הוא בטרגטינג (בחירת קהלי היעד), שמעבר לאופציות הסטנדרטיות של גוגל (מילות מפתח, תחומי עניין), יהיה ניתן לטרגט לפי תחום עיסוק או להעלות קובץ אקסל של רשימות תפוצה ולכוון את הפרסומת אליהם. וכן, יש אופציות מעניינות לכוון את הפרסומת לקהל יעד שמקבל דואר מכתובת ספציפית. כלומר, אפשר לכוון את הפרסומת שתופיע אצל כל מי שמקבל דואר מאחד המתחרים שלי וכך להכניס את עצמי גם לתחרות.

לפי גוגל יש כ-2 מיליון משתמשי Gmail פעילים בארץ ש-700 אלף מתוכם בסמארטפונים.
עוד הוסיפו גוגל שלפי נתונים המגיעים מחו"ל, יחסי ההקלקה וההמרה מאוד גבוהים. מתקרבים ליחסים של הפרסום ברשת החיפוש בגוגל Adwords.
מי שעוסק בהצלחה ב Email Marketing יכול לראות ישר את הפוטנציאל הגלום באפיק זה כמו שאנו רואים. ומי שלא עוסק, שיתחיל מהר!

בהצלחה!
איתי