3 שאלות שמנהל שיווק צריך לשאול כשהוא בוחן את ביצועי קמפיין הגוגל שלו

רוב מנהלי השיווק מריצים קמפיין גוגל, בין אם בעצמם, עובדים פנימיים שלהם, או סוכנות פרסום חיצונית. כך או כך, מוטב יהיה אם גם למנהל השיווק תהיה יכולת בסיסית להסתכל על הקמפיין בשגרה, לשאול את עצמו 3 שאלות עיקריות ולראות שהוא הולך בכיוון הנכון.

הטיפ היומי היום מיועד למנהלי שיווק שיחסית בתחילת דרכם בפרסום בגוגל.

מומלץ: לחבר את חשבון גוגל Adwords לחשבון גוגל Analytics כדי שניתן יהיה לראות את ביצועי הקמפיינים כולל נתונים הנאספים ב-Analytics. פעולה של לחיצת כפתור, יש מגוון מדריכים ברשת שמסבירים כיצד לבצע זאת.

1. "האם אני מגיע לקהלים חדשים?"
לפעמים, כשמריצים קמפיין בגוגל סביב מילות מפתח, אנחנו מגיעים לאותם אנשים שוב ושוב. יש חשיבות לכך שאותו קהל יצפה בפרסומות שלנו מספר פעמים אך יש גם חשיבות שכמות האנשים החדשים שנחשפים למודעה תגדל כל הזמן.

נתון למעקב
"אחוז מבקרים חדשים" – יש להסתכל על נתון זה ולוודא שהוא נשאר גבוה וללא שינויים דרסטיים.
כמובן שבקמפיין "Remarketing" אחוז זה יעמוד על 0 כי אנחנו מפרסמים למי שכבר ביקר.

 

2. "האם אני מפרסם לקהל הנכון?"
ברשת המדיה* בגוגל אנו מפרסמים לקהל היעד באתרים שנראה כי שם הוא שוכן. ברשת החיפוש*, אנו מפרסמים לפי ביטויי החיפוש שקהל המטרה מקליד. כדי לוודא שאנו מפרסמים לקהל הנכון, אנו רוצים לוודא שהאנשים שרואים את המודעות שלנו, מקליקים עליהן. אם אנשים לא מקליקים על המודעות שלנו, ייתכנו 2 סיבות לכך:

1. אנו מפרסמים לקהל יעד לא נכון.
2. המודעות שלנו אינן אטרקטיביות בתוכנן או שאינן מושכות מספיק תשומת לב.

נתון למעקב
"אחוז הקלקות" – יש להסתכל על כמות ההופעות של מודעת הפרסומת ביחס לכמות ההקלקות עליה ולוודא שיחס זה נמצא באופן כללי בעליה ולא בירידה. היחסים משתנים בין רשת החיפוש (יכול להגיע גם ל-10%) לרשת המדיה (0.1%), ואין צורך להשוות ביניהם. רק צריך לוודא שהיחס עולה בכל רשת ביחס לעצמה.

 

3. "האם ההצעה שלי לקהל המטרה מספיק טובה או ברורה?"
מנהל שיווק שהריץ קמפיינים בגוגל בעבר על מוצריו, יודע בערך כמה נחיתות בעמוד/דף הנחיתה, מייצרות ליד (המרה). למי שנמצא בתחילת דרכו אין ממש מדדים קודמים להישען עליהם, מלבד התנסויות עם ערוצי פרסום אחרים. יש לבחון נתון זה אחרי שהקמפיין מתייצב, כמה שבועות לאחר השקתו. בשלב זה מקבלים מדד יציב של כמות הקלקות על המודעות מול כמות לידים שהתקבלו.

נתון למעקב
"יחס המרה" – אחוז המחושב מתוך כמות הגולשים שביקרו בעמוד/דף הנחיתה ביחס לאלו שמילאו טופס צור קשר או התקשרו. על אחוז זה להיות בעלייה בתקופות הראשונות של הקמפיין ואז להתייצב במצב האופטימאלי שלו. כמובן שכל שינוי בקמפיין יכול לגרום לשינויים ביחס ההמרה, אך ברגע שהקמפיין מתייצב שוב, צריך להסתכל על הנתון ולראות שהוא בעליה או יציב.

בהצלחה!
איתי


 

*רשת המדיה של גוגל – רשת אדירה של מיליוני אתרים בעולם, בהם קיימים שטחי פרסום של גוגל ושם ניתן למקם מודעות טקסט או תמונה.

*רשת החיפוש של גוגל – אותו עמוד חיפוש מוכר בו אנשים מקלידים שאילתת חיפוש וגוגל מספק תוצאות שחלקן הן פרסומות.