תכסיסי השכל של אבירי הג'די

ייתכן וחלקכם לא יבינו על מה הכותרת מדברת. אבירי ג'די הם גיבורים מוכשרים מסדרת הסרטים המוכרת Star Wars אשר להם יכולת מדהימה. הם יכולים בהינף יד לגרום לאנשים אחרים לחשוב, לומר ולבצע ככל העולה על רוחם. בסרט קראו לזה "תכסיסי שכל".

איזה כיף אם בהנפת יד יכולנו לעשות "תכסיס שכל" ולגרום לאנשים לחשוב "אני ממש חייב להיכנס לחנות הזו ולקנות מהם מוצרים"?

יש תחום שלם בעולם השיווק שכל מטרתו הוא לשנות את דעתם של אנשים לגבי משהו. לא בצורה היפנוטית או רגעית, אלא ממש לשנות דעה אנליטית.
התחום הוא בעל פוטנציאל שיכול להקים אימפריה בימים ספורים, כגון פייסבוק, או להפיל אותה ביום אחד, כגון רמדיה. שום קמפיין פרסומי מכירתי לא יכול לעשות זאת.

התחום הזה נוכח בכל פעילות שיווקית או מתן שירות. התחום נקרא יחסי ציבור והוא כולל בתוכו מגוון כלים להעברת מסרים – לא רק העיתונות כפי שנהוג לחשוב.
לאחרונה הייתי עד למהלך יחסי ציבור שאינני יכול לחשוף, אך הוא השאיר אותי המום לגבי התוצרים שלו. מהלך שבאמצעות התמקדות במספר קטן מאוד של מובילי דעה, שינוי הדעה שלהם לגבי משהו, ויצירת עם שלם שיחשוב כמו מובילי הדעה.

הטיפ שלי כאן הוא פחות מעשי אלה רעיוני.

דברים טובים שהחברה שלכם מייצרת – הצלחות, מוצרים יעילים, עזרה לקהילה, שירות שיוצא מגדר הרגיל, יחס טוב לעובדים שלכם – המגיעים לתשומת לבו של קהל המטרה, ישנו את דעתו לגביכם באופן חיובי. הדברים הללו חייבים להיות כמובן אמיתיים ולא סיסמאות ריקות.
אפשר להשתמש בכל פלטפורמה כגון: אתר, קמפיינים בגוגל ופייסבוק, אירועים, דיוורים במייל, עיתונות, הדרכות לאנשי שירות ועוד ועוד. הכי חשוב שהמסרים התדמיתיים יהיו עקביים בכל הפלטפורמות.

זהו תהליך מתמשך של שיגור מסרים במגוון כלים, ושאינו תמיד מקבל פידבק מדידתי כמו קמפיין לידים. לכן היו סובלניים לגביו.
מצאו דרך לעשות זאת בצורה עקבית לאורך זמן, זה ישנה את דעתם של אנשים לגביכם לטובה.

בהצלחה!
איתי