איך ללחוץ על כפתור שיגדיל את התגובה לפרסום וישביח את הלידים

שימוש ב'כפתור' בפרסום, כל סוג של פרסום, הוא טכנולוגיה עתיקה בעולם השיווק, שעדיין רלוונטית להיום וכפי הנראה תהיה רלוונטית עוד זמן רב.
כפתור הוא הדבר הראשון שנרצה לומר בפרסום שלנו, כדי שנזכה לתשומת הלב של קהל המטרה ושיהיה קשוב לדבר החשוב שיש לנו לומר – המסר.

ה שיש קהל ש"מקבל" את הפרסומת שלנו, לא אומר שהוא מבחין בה.

יש כל מיני דרכים למשוך תשומת לב בפרסומת: הומור, גורם מוכר כגון סצנה מסרט או משפט משיר ידוע. הכפתור הוא היעיל ביותר, הוא מציף את נקודת הכאב של קהל המטרה. הכפתור למעשה הוא התשובה לשאלה "מה יקרה אם לא יהיה לך?"

הדוגמה הקלאסית היא האמא המתוסכלת ששוב לא מצליחה להסיר כתמים מהבגדים הלבנים של ילדיה. ואז היא מקבלת את האבקה/ג'ל שישנו לה את החיים. הבעיה כאן היא שכמעט כל מותג משתמש באותו כפתור (אמא מתוסכלת עם בגדים לא נקיים) ואז הוא נשחק ולא שמיש. כמו כן, הרבה מהמותגים לא באמת מצליחים להסיר כתמים, מה שגורם לכפתור להשחק עוד יותר.

לדוגמא:
אם אני מוסד לימודים שמעניק הכשרה ומקצוע בתחום ניהול עסקים, ואני רוצה לפרסם מסר תדמיתי שאני "המוסד עם הכי הרבה בוגרים שהשתלבו בתעשייה". כדי למשוך את תשומת ליבם של הסטודנטים הפוטנציאלים, הכפתור שלי צריך להיות התשובה ל: "מה יקרה אם לא תשתלב בתעשייה לאחר הלימודים?"

התשובה יכולה להיות הדברים הבאים:

  • "לא תהיה לי קריירה". לכן הכפתור יהיה "חולם על קריירה בניהול?" 
  • "לא יהיה לי כסף". לכן הכפתור יהיה "מחפש מקצוע עם שכר גבוה מובטח?" 
  • "אין לי ידע וניסיון וזה משאיר אותי עם כלום ביד". לכן הכפתור יהיה "בחירה במקצוע הלא נכון, עלולה להשאיר אותך עם כלום ביד." 
  • "לא אמצא עבודה". לכן הכפתור יהיה "עדיין לא מצליח למצוא עבודה?" 
  • "לא יהיה לי עתיד". לכן הכפתור יהיה "הגיע הזמן לדאוג לעתיד שלך!"

הפרסומת בסופו של דבר תהיה:

עדיין לא מצליח למצוא עבודה?
עם אחוז הבוגרים הגבוה ביותר בארץ בהשתלבות בתעשייה, אתה לא יכול לטעות.
צור קשר היום ותהיה המנהל של המחר!

הדרך הטובה ביותר לאיתור הכפתור היא באמצעות סקר, מאחר ויכולות להיות עשרות וריאציות של כפתורים לכל מסר. אך לא תמיד יש לנו משאבים לכך. לכן נסו לאתר את המילים או הביטויים שיכולים להיות 'כפתור'. בדוגמאות שלמעלה הדגשתי מה יכול להיות כפתור בתחום הלימודים. זה תמיד יהיה משהו ש"כואב" לאדם.

ללא ספק, כפתור מדוייק עם מסר שנותן ערך לקהל המטרה, יספקו תגובה טובה לקמפיין ולידים מושבחים עם אחוזי סגירה גבוהים!

בהצלחה!
איתי