מדוע פרסום במנוע החיפוש של גוגל צריך להיות האופציה הראשונה שנרצה לבדוק כאשר נשקיע בפרסום

מעט מאוד בעלי עסקים ומנהלי שיווק לא מכירים את הפרסום גוגל, לפחות זה מה שחשבתי. בהרצאה שקיימתי לאחרונה בנושא מול אנשי עסקים, נוכחתי לדעת שוב שיש לא מעט אנשים שלא מכירים את הפרסום במנוע החיפוש, ואלה שכן מכירים, לא תמיד רואים בבירור את היתרון המאוד בלעדי שלו – פרסום לאנשים שמתעניינים ומחפשים בפועל את המוצר המפורסם.

אצלנו, בעולם הפרסום, אנו קוראים לכך פרסום pull – פרסום המושך אליו את קהל המטרה. מנגד לכך, עומדים כמעט כל שאר אפשרויות הפרסום, כולל אפיקי פרסום נוספים בתוך גוגל כגון: פרסום וידאו ביוטיוב או פרסום באנרים ברשת התוכן של גוגל, אשר מכונים פרסום push – פרסום הדוחף את עצמו לעיניהם של קהל המטרה תוך כדי שהם מתעסקים במשהו אחר – גולשים בפייסבוק, נוהגים, רואים תכנית טלויזיה וכו.

ללא ספק אחוזי הקליעה למטרה, כאשר מפרסמים לאנשים שמחפשים בדיוק את המוצר, הם גבוהים בהרבה מכל השאר. דמיינו שאתם בסופרמרקט גדול, ומחפשים לקנות מעדנים הביתה. לצד מקרר הגבינות עומדת דיילת שמציעה לכם לטעום מעדן חדש או ישן. אחוזי המכירה של המעדן יהיו גבוהים מאוד, במידה והמוצר טעים כמובן, מאחר והיא מוכרת "טעימה חינם" לאלו שמחפשים מעדנים הביתה. מנוע החיפוש של גוגל עובד באותו עקרון.

מכאן מגיע גם החיסרון שלו. כאשר משהו עובד טוב, גם האחרים רוצים ואז נוצרת תחרות קשה מאוד. קיימים איזורים רבים במנוע החיפוש של גוגל, בהם התחרות בין המפרסמים כה קשה, עד שעלויות הפרסום הן בלתי אפשריות לעסקים קטנים ובינוניים מצד אחד ומצד שני, לצרכן נוצרו כל כך הרבה אפשרויות עד שהוא נהיה מבולבל.
דמיינו שוב את אותו סופרמרקט, רק במקום דיילת אחת שמציעה לכם מעדן, 10 דיילות שמציעות לכם לטעום בו זמנית. אתם מקבלים כאב בטן רק מלשמוע אותן ובסוף לא קונים מעדנים.

לכן, כשניגשים להקים קמפיין פרסום במנוע החיפוש גוגל, ודאו שאתם מפרסמים במקום בו יש לכם סיכוי לפרוח. אל תלכו בהכרח לפרסם תחת ביטויי חיפוש שכולם מפרסמים שם. חפשו ביטויים ממוקדים יותר, ארוכים יותר, כאלו עם מעט תחרות והסיכוי שלכם להצליח ייצמח משמעותית!

בהצלחה!
איתי