10 שלבים להקמת ניוזלטר תדמיתי, שיעצים את השם הטוב שלכם ויתרום משמעותית להשגת לידים מפה לאוזן

התפקיד של ניוזלטר תדמיתי הוא להעביר חדשות ומידע לרשימות התפוצה שלכם שיישפרו את השם הטוב שלכם בקרב האנשים הקרובים אליכם, יחזקו את "הפה לאוזן" משמעותית, ויניבו הזדמנויות מכירה איכותיות.

שלב 1 – רשימות תפוצה
גבשו רשימת תפוצה, היא צריכה להכיל: לקוחות, מתעניינים, ספקים, שותפים עסקיים, עובדים, חברים וכל מי שמכיר אתכם. יש לנבור בכל המחשבים בחברה, במצבורי כרטיסי ביקור ואקסלים. הלחמו על כל שם ומייל.

שלב 2 – מערכת דיוור
בחרו מערכת דיוור, כזו שמספקת דיווח סטטיסטי ותבניות דיוור מוכנות מראש. אם יש ברשותכם תקציב, מומלץ לעצב תבנית ברוח המותג ועל פי עקרונות חוויית משתמש.

שלב 3 – תוכן תדמיתי
גבשו מערך תוכן תדמיתי. זה יכול להיות חדשות אודות לקוחות חדשים, התרחבות החברה, תרומה לקהילה, סיפור הצלחה הכולל התגברות על אתגר, שדרוג שביצעתם בעסק והישגים משמעותיים. שמרו על הטקסטים קצרים ככל הניתן, אך שיעברו את המסר שרציתם שאנשים יידעו, שאתם סבורים ששמכם הטוב יועצם. מערך התוכן ייתן קווים מנחים לסוגי התכנים התדמיתיים שייכתבו בעתיד.

שלב 4 – תוכן ערכי
גבשו תוכן בעל ערך. כאן נדרשת מחשבה מעמיקה. חוקי המשחק אומרים שכדי שאנשים יקשיבו ל"התרברבות" שלכם (התוכן התדמיתי), אתם צריכים לתת משהו. מידע מקצועי מעולמכם שאנשים יכולים ללמוד ממנו בקלות. המידע חייב להיות מובן, ולדבר אל כולם. זאת משימה לא פשוטה. היכרות עם רשימות התפוצה שלכם נדרשת כאן. זה יכול להיות בפורמט של טקסטים או סרטונים.

שלב 5 – תדירות
קבעו תדירות, מומלץ לא פחות מאחת לחודש, אם יש לכם תוכן תדמיתי רב, גם פעמיים בחודש או אחת לשבוע יכול בהחלט להתאים. אל תחששו מלהטיש את הרשימות שלכם. כל עוד אתם נותנים להם ערך, אנשים ישמחו לקבלו.

שלב 6 – מבנה
החליטו על מבנה קבוע של כמות כתבות בניוזלטר ושמרו עליו. המידע עם הערך לקוראים צריך להיות במקום גלוי ובחלקו העליון של הניוזלטר. שמירה על יחס של פריט מידע שימושי על כל 2 פריטי תוכן תדמיתיים, יהיה נקודת מוצא טובה, אך זה גמיש.

שלב 7 – אופן העמדת התכנים
ברוב המקרים מומלץ שבניוזלטר יהיו טיזרים וכפתורי "קרא עוד" שיובילו לתוכן המלא באתר. במקרים בהם האתר מאוד ישן או תקול, ויש סכנה שיעביר תדמית שלילית תשאירו את התוכן במגזין, אך שאפו לקצר אותו עוד יותר. השתדלו לשייך תמונה לכל כתבה שתמחיש את הכותרת של הכתבה.
טיפ – ראו כיצד מועדמדות כתבות בעיתונים. קיים שם מבנה קבוע, סימטרי ונוח לקריאה. שאפו לשמור על סדר, פונט אחיד, גודל וצבע קבועים של טקסטים וכותרות.

שלב 8 – בדיקות תצוגה
פתחו תיבות דואר בג'ימייל, וואלה, יאהו, אאוטלוק ובצעו בדיקת תצוגה של הניוזלטר בכל אחת מתיבות אלו. כל תיבת דואר משנה מעט את המבנה ובמקומות מסויימים השינוי הוא משמעותי. שאפו לשמור על תצוגה תקינה בכל אחת מהתיבות. בנוסף, רצוי שתצוגת המגזין בתיבות דואר בטלפון הסלולארי תהיה גם כן טובה. יש היום תבניות גמישות המאפשרות זאת.

שלב 9 – ניתוח נתונים
החליטו על הנתונים אותם אתם הולכים לבחון מידי גליון שאתם שולחים. המטרה של ניוזלטר תדמיתי היא ליצור כמות גבוהה של חשיפות לתוכן התדמיתי. הסתכלו באופן קבוע על אחוזי הפתיחה, כמות ההקלקות על תוכן הערכי וכמות הקלקות על התוכן התדמיתי – זאת במידה ובחרתם במבנה של טיזרים המובילים לתוכן באתר. אם כל התוכן יושב על גבי הדיוור, הנתון העיקרי יהיה אחוז פתיחה.

שלב 10 – פעילות שוטפת
כאן למעשה אתם מיישמים את 9 השלבים הראשונים לפי אותם קווים מנחים שוב ושוב. הקפידו על ניתוח ביצועים, הסקת מסקנות לגבי תכנים שעניינו יותר את קהל המטרה וכאלה שעניינו פחות. והכי חשוב, אל תחששו לשנות דברים שלא עובדים.

 

בהצלחה!
איתי