5 עקרונות לחוויית משתמש טובה יותר באתר האינטרנט שלכם, שישאירו את הגולשים זמן רב יותר באתר ויגרמו לשיפור בכמות הפניות

עומס אפשרויות בחירה
גולש ממוצע מסוגל להכיל כמות מוגבלת של אפשרויות בחירה. סידור של תוכן התפריטים בקטגוריות וצמצום אפשרויות הבחירה לטווח של 3-7 אפשרויות, יקלו על הגולש לקבל החלטה לגבי המשך הגלישה. בטפסי צור קשר הכלל נכון שבעתיים – באתר או בדפי נחיתה, השתדלו לבקש את כמות הפרטים המינימלית – במרבית המקרים קבלת שם, טלפון ודוא"ל אמורים להספיק.

הכותרת היא המסר
הגולשים בימינו מתעצלים לקרוא טקסטים, טובים ככל שיהיו. הקריאה מתבצעת כיום בעיקר על ידי סריקת כותרות וכותרות משנה. כתבתם טקסט מדהים, מרגש ושיווקי להפליא? אם לא תפרקו אותו למקטעים קצרים באמצעות כותרות גדולות, ברורות ומעניינות סיכוי נמוך מאוד שיקראו אותו.

בידול ברמת הטקסט
בהמשך לסעיף הקודם, על מנת לאפשר לגולש לסרוק את העמוד ולהבין מה אתם רוצים להגיד, הקפידו על הבדלה ברורה בין רמות שונות של כותרות. כותרת צריכה להיות גדולה ומודגשת בצורה בולטת ביחס לגוף הטקסט. מקובל ליצור לפחות שתי רמות של כותרות: כותרת ראשית וכותרת משנה. הגודל הקובע הוא גוף הטקסט, כאשר ממנו מתחילים לחשב את הכותרות באמצעות מס' המוכר בשם "יחס הזהב" – כלומר במכפלות של 1.618, כאשר את התוצאה מעגלים לשלם הקרוב ביותר.

לדוגמא: אם גודל הפונט בגוף הטקסט הוא 15 פיקסל, גודל כותרת המשנה יהיה פי 1.618, כלומר 24 פיקסל, וגודל הכותרת הראשית יהיה פי 1.618 ממנה, כלומר 39 פיקסל.

השליטה בידיים של הגולש
חסם היציאה של הגולש מהאתר הוא אפס עגול. שום דבר לא מונע ממנו לחתוך החוצה מתי שירצה. לכן, תנו לגולש לשלוט בחוויית השימוש שלו. שמתם מצגת תמונות? וודאו שבנוסף למעבר אוטומטי יש אפשרות לעבור בחופשיות בין התמונות או לעצור את התנועה לחלוטין. החלטתם לשים חלונית הרשמה קופצת בכניסה לאתר? דאגו שניתן יהיה לסגור אותה בקלות ולהמשיך בגלישה גם ללא השארת פרטים. מכשול שמונע מהגולש אפשרות לצרוך את התוכן בדרך שלו עלול להוביל בסופו של דבר לנטישה, ולכן צריך להיות שם רק אם הוא חיוני לחלוטין.

תעזרו לגולש לפנות אליכם
המטרה שלנו בסופו של דבר (בד"כ) היא שהגולש באתר יפנה אלינו לקבלת פרטים והתעניינות במוצר או בשירות. לכן, עלינו לתת לו אפשרות לעשות את זה בקלות בכל נקודת זמן. הקפידו לשים טפסי צור קשר "מהירים" בכל עמוד באתר במיקום בולט ונגיש – כמו למשל בצד ימין מתחת לתפריט המשנה או בתחתית עמודי התוכן. אם אתם מקבלים גם פניות טלפוניות וודאו שהטלפון שלכם מוצג בראש האתר הצורה ברורה ומזמינה.

בהצלחה!
איתי