עקרון מפתח בבניית מותג מנצח

לבנות מותג מנצח זוהי משימה לא קלה. זירת האינטרנט הגדילה משמעותית את היקף התחרות כמעט בכל קטגוריית מוצרים, כך שעל מנת ליצור מותג מבודל, שעונה על צורך שאינו מטופל על ידי המתחרים, נדרשת עבודת משמעותית בגזרת מחקר השוק.

לצערי הרב, רוב בעלי העסקים מסתמכים על כשרונותיו של מעצב + קצת מזל כדי להיות בין הבולטים בתחרות. ברוב המקרים זה לא עובד. במקרים שהמותג כן גרף מכירות, ההצלחה היתה קשורה דווקא ליכולת עילאית של אנשי מכירות או לניהול טכני חכם של זירת הפרסום. במקרים אלו, אם המותג שלהם כן היה מנצח – פוטנציאל ההצלחה שלהם היה גדל במאות אחוזים.

אז כדי לבנות מותג טוב, צריך לבנות אסטרטגיית מיצוב. זוהי אסטרטגיה שמטרתה היחידה היא להיות בתודעה של הצרכן. קיים חוק לפיו הצרכן הממוצע זוכר 7 מותגים מאותו סולם קטגורי של מוצרים ועלינו להיות אחד מה-7 הללו אך להיות גם נבדל מהם. מיצוב גם בא לידי ביטוי כאשר צרכן מחפש פתרון בגוגל, וכאשר מופיעות לו 10 עד 20 אופציות (העמוד הראשון בגוגל) הוא צריך לבחור. בחירתו הטבעית הולכת לאופציות הראשונות שמופיעות לו (הוא מקליק על מודעות או תוצאות אורגניות), מאחר וגוגל מיצב אותן כאופציות הטובות ביותר. אך ייתכן מאוד שלאחר שהקליק, הוא לא ראה משהו מיוחד באתר או דף הנחיתה שהגיע ולכן ממשיך בחיפושיו.

טיפ זה אינו בא ללמד אתכם כיצד לתכנן אסטרטגיית מיצוב, אלא להראות בגדול מה נדרש.

כדי לבנות את אסטרטגיית המיצוב, נדרש חקר שוק מעמיק הממפה את כל המתחרים העיקריים בכל זירות הפרסום. המחקר נועד לייצר תמונה על כל מתחרה ומתחרה מבחינת המיצוב שהוא מייצר. לבסוף לשרטט סולם מיצוב, להתבונן בו, להתבונן בצרכי השוק ולבצע החלטה מושכלת של "מי אני הולך להיות" וכיצד ישוו אותי ביחס למתחרים. המטרה בסופו של דבר היא לנסות לזהות את המשבצת הפנויה יותר בסולם, ובמידת האפשר לכוון את עצמנו אליה.

פעולה זו נדרשת לעסק קטן בתקציב שיווק של 2,000 ש"ח בחודש ולעסק ענק עם תקציב של מאות אלפים כאחד.

תכנון ויישום של אסטרטגיית מיצוב יכניס לוגיקה וקו מנחה לכל מערך השיווק והמכירה ואף יגייס את מערך השירות והאדמיניסטרציה לטובת השיווק. זו הדרך לתת למותג שלכם את היכולת הבסיסית הנדרשת להיות מנצח בתחרות השיווקית.

בהצלחה!
איתי