5 טיפים ליצירת דפי נחיתה יעילים וממירים

דף הנחיתה הוא לרוב מרכז הפעילות השיווקית באינטרנט. זה יכול להיות דף יחיד במסגרת קמפיין ויכול להיות עמוד מוצר באתר שלנו. כך או כך מטרתו של דף הנחיתה היא – להציע לגולש הצעה אטרקטיבית, ולגרום לו להתקדם בתהליך המכירה, על ידי משלוח הפרטים שלו, או לרכוש בפועל מוצר.
יש הרבה גישות לדפי נחיתה – הם יכולים להיות מאוד קצרים ותמציתיים, ויכולים להיות מאוד ארוכים ומפורטים. הם יכולים להיות מעוצבים לתפארת ויכולים להיות טקסטואליים בלבד – אבל יש כמה עקרונות יסוד שמשותפים לכל הסוגים, והם אלו שבסופו של דבר עושים את ההבדל.

מה אתם מציעים? מה הגולש ירוויח מהמוצר או השירות שלכם?
מהות ההצעה בדף הנחיתה צריכה להיות ברורה כבר מהכותרת בעמוד, ובעיקר מה הערך המרכזי של המוצר או השירות שלכם ללקוח הפוטנציאלי. זה יכול להיות בצורה של שאלת הזדהות – "מחפשים מערכת מצויינת לניהול לקוחות שתגדיל לכם את המחזורים?"
או בצורה של ציווי – "קבלו עכשיו מערכת מצויינת לניהול לקוחות שתגדיל לכם את המחזורים!" – אבל תמיד להבהיר מה הערך עבור הגולש.

הנעה לפעולה
ההנעה לפעולה בעמוד נעה סביב הטופס – החל מהכותרת שלו ועד הכפתור. הנעה טובה לפעולה מבהירה לגולש בדיוק מה נדרש ממנו על מנת לקבל את המוצר או השירות שלכם. הנעה לפעולה תבוא לרוב בלשון ציווי, ותיצור איזושהי אווירה של "דחיפות" – צור קשר עכשיו! ההנעה לפעולה, ובעיקר כפתור השליחה של הטופס, צריכים להיות בולטים מאוד – טקסט גדול, צבע חריג ביחס לעיצוב הכולל – לבלוט מעל כל דבר אחר בעמוד למעשה.

מה מבקשים מהגולש?
הצבת מכשולים בדרך לקבלת פרטיו של לקוח פוטנציאלי יכולה לזרוק אותו החוצה מאוד מהר. בטופס בדף הנחיתה בקשו את הכמות המינימלית של פרטים שיאפשרו לכם להמשיך את ההתקשרות. במרבית המקרים שם, טלפון ודוא"ל צריכים להספיק. אם אנחנו רוצים פרטים נוספים על הגולש חשוב שיהיה ברור לו מדוע אנו מבקשים אותם וכיצד זה משרת את טובתו, אחרת זה ייתפס כפולשני.

היררכיה ואחידות בטקסט
חשוב לדאוג שיהיה סדר ורצף הגיוני. כותרת העמוד מצהירה מהי ההצעה ומה הערך שלה לגולש. כותרת המשנה נותנת תקציר שנועד לסקרן ולמשוך פנימה. גוף הטקסט מפרט מהי ההצעה. אם הטקסט בדף הנחיתה ארוך, דאגו לעשות כותרת נוספות בגוף הטקסט על מנת שהגולש יוכל "לסרוק" את העמוד ולהבין מהר מה מציעים לו. השתמשו בפונט וצבע אחידים לאורך הטקסט.

דגש:
בדפי נחיתה ארוכים מומלץ להציב מספר טפסי צור קשר, כך שתמיד תהיה הנעה לפעולה מול הגולש.

עדויות והוכחה חברתית
יש לכם לקוחות מרוצים שהעידו על כך? יש לכם עמוד פייסבוק פעיל? הדברים הללו הם נכסים תדמיתיים שמאשרים לגולש בדף הנחיתה שהמוצר שלכם טוב וכדאי ושאתם חברה אמינה ולגיטימית. עדויות של לקוחות מרוצים בצורה של ציטוטים, תיבת לייקים של פייסבוק, כולם רכיבים מעודדי המרה שחשוב מאוד לשלב בדף הנחיתה. גם שורת לוגואים שמציגה חברות או עסקים אחרים שנהנים משירותיכם מעידים על טיבכם ויכולים לתמוך בהחלטתו של הגולש לפנות אליכם – אל תוותרו על כך.

בהצלחה!
איתי