"אין הנחתום מעיד על עיסתו" – כוחן של ההוכחה, וההוכחה החברתית

המסרים שלנו לגבי המוצרים והשירותים שאנו מספקים, כאשר מוצגים בפרסום, הם בגדר הצהרות. הוכחה – proof וההוכחה החברתית – Social proof הן ראיות אשר תומכות בהצהרות שלנו ונותנות להן תוקף, ומהוות את ה"פה לאוזן" של העידן הדיגיטלי.

ההבדל העיקרי בין "הוכחה" ל"הוכחה חברתית" הוא מידת האותנטיות. מכתבי המלצה, בעיקר בצורתם הדיגיטלית, קלים יותר לזיוף ולכן מקבלים תוקף נמוך יותר. לייקים בפייסבוק לעומת זאת, ובמיוחד תגובות בפייסבוק קשה מאוד היום לזייף ולכן התוקף שלהן גבוה מאוד. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לשלב את שניהם בפרסום – דפי נחיתה או אתר.

יש דרכים שונות להציג את הראיות שתומכות בהצעה שלנו, כולן מבוססות על עדויות אותנטיות ובלתי מתווכות של לקוחות מרוצים המעידים על כך בצורה פומבית.

מתודות "הוכחה" ו"הוכחה חברתית":

הצגת לקוחות החברה/העסק באתר:
אני עדיין נתקל כיום בעסקים שמתביישים להציג את לקוחותיהם בצורה פומבית. בהנחה שאתם מספקים שירות טוב, אמין ואיכותי אין סיבה שלקוחותיכם יתנגדו לכך שיוצגו באתרכם. חשוב לוודא שהלקוחות המוצגים הם לקוחות פעילים ומרוצים, ושהם מוצגים באמצעות הלוגו העדכני שלהם.

עדויות של לקוחות מרוצים:
כל מכתב המלצה שאתם מקבלים הוא נכס תדמיתי. השתמשו במכתב ובתוכנו על מנת להראות לעולם שאתם טובים במה שאתם עושים. ההמלצות יכולים להופיע באמצעות רכיב המציג תקציר שלהן, ו/או באמצעות עמוד ייעודי באתר אשר מציג את ההמלצות המלאות.

סיפורי לקוח/ תיאורי מקרה:
סיפורי לקוח הם תיאורים מפורטים של הצלחתכם. סיפורי הלקוח אמנם נכתבים על ידכם, אולם הם ממחישים את היכולת שלכם להתמודד עם בעיות שונות ואתגרים אצל לקוחותיכם ולהשיג עבורם תוצאות. במיוחד כאשר מדובר בתהליכי מכירה ובמוצרים מורכבים או כאלו המיועדים לצמיחה עסקית, חשוב מאוד לייצר סיפורי לקוח אשר יבהירו למתעניינים בכם למה אתם מסוגלים.

כפתורי שיתוף במדיה חברתית – פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט:
הרשתות החברתיות השונות מציעות כפתורים קטנים ומעוצבים הניתנים להטמעה באתר ומאפשרים לגולש לשתף ישירות לעמוד הפייסבוק שלהם את התוכן אותו הם צורכים באותו הרגע. כמובן שלא צריך לשים כפתורים בכל עמוד, אלא בעיקר בעמודי מוצר שנועדו ליצור עניין ואתם מעריכים שהגולשים ירצו לשתף עם חבריהם.

תיבת לייקים – Like Box – של פייסבוק:
אם יש לכם עמוד פייסבוק פעיל תוכלו להציג באתר ובדפי הנחיתה תיבת לייקים, אשר מקושרת לעמוד שלכם, מציגה את כמות הלייקים העדכנית ותמונות של חברים של הגולש אשר ביצעו לייק לעמוד שלכם. בנוסף, ניתן לבצע "לייק" לעמוד שלכם ישירות מהתיבה, ללא צורך להיכנס לפייסבוק.

תזרים חדשות ועדכונים מהפרופיל שלכם:
כל אחת מהרשתות החברתיות מציעה אפשרות להציג תזרים חי מהפעילות בפרופיל העסק שלכם. פייסבוק מאפשרים להציג פוסטים עם העדכון שלהם, טוויטר מאפשרים לקבל בשידור חי ציוצים שלכם או שקשורים אליכם, אינסטגרם ופינטרסט מאפשרים להציג תמונות ישירות מהפרופיל וגם יוטיוב מאפשרים לשים לשונית המקושרת לערוץ שלכם ומציינת כמה עוקבים אחריו.
עדות אותנטית ובלתי מתווכת של לקוח היא נכס תדמיתי בעל ערך רב, וככל שתשאפו לשתף את העולם הגדול עם ההצלחות שלכם, כך תשתפר התדמית שלכם והסיכוי לקבל פנייה מלקוחות חדשים יגדל.

בהצלחה!
איתי