תנועה אורגנית באתר – ממה היא מורכבת ומי אחראי לשפר אותה

תנועה אורגנית לאתר מתייחסת לתנועה שמגיעה דרך מנועי החיפוש, שעיקרה מגיע כמובן מגוגל. לאתרים בהם יש אלפי גולשים ומעלה ביום, ניתן לראות גם תנועה יפה ממנועי חיפוש אחרים כגון בינג ויאהו.

תנועה אורגנית נחשבת לתנועת גולשים איכותית. מדובר בגולשים שחיפשו תשובה לשאלתם במנוע החיפוש, האתר שלכם עלה כאופציה למתן התשובה והגולש נכנס כדי למצוא את מבוקשו.

על בסיס עקרון זה, נוצר ביקוש למוצר השיווקי – "קידום אורגני".
תנועה אורגנית מחולקת ל-2 פילוחים עיקריים: תנועה ממותגת ותנועה לא ממותגת.

תנועה ממותגת
גולש אשר ביצע חיפוש דרך מנוע החיפוש ושאילתת החיפוש שלו כללה את שם החברה שלנו או שם אחד מהמוצרים הממותגים, קיבל תוצאה של האתר שלנו ונכנס פנימה. (לדוגמא: מעצב השיער אליעזר תלתל)

תנועה לא ממותגת
תנועה שמגיעה סביב שאילתות חיפוש כלליות, כאלו המתארות את התחום עיסוק ואת המוצר בהקשר ישיר או עקיף. (לדוגמא: מעצב שיער בתל אביב)

כשבוחנים לעומק פילוחים אלו, די ברור לומר שתנועה ממותגת היא התנועה בעלת הערך הגבוה יותר מבין השתיים, מאחר והגולש מכיר את המותג, אולי אף קיבל המלצה והוא בשל יותר להשלמת תהליכי שיווק ומכירה באתר.

תפקידו של המקדם האורגני הוא לדאוג שהאתר שלנו יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש – הן בביטויים ממותגים והן בלא ממותגים – במטרה להכניס לאתר כמה שיותר תנועה רלוונטית, שתגשים את מטרות האתר. מקדם טוב יאתר נישות רבות בהם יהיה כדאי למקם את האתר במקומות הראשונים במנוע החיפוש לשם כך. אך מקדם אורגני אינו אחראי על ביצוע פעולות שיגדילו את כמות האנשים המחפשים אחר המותג שלכם – תנועה ממותגת.
יש מגוון פעילויות שיווק שאחראיות לעשות זאת.

בראש ובראשונה, פעילות יחסי ציבור במדיה המונית. אנו עדים ללא מעט פעמים בהם פרסום שיטתי של כתבות במדיה בעלת רייטינג גבוה לקהל המטרה, מייצרות צמיחה יציבה בכמות האנשים המחפשים אחר המותג. במקרים מסויימים, אפילו כתבה אחת מאוד מדוייקת במיקום הפרסום שלה ובתוכן שלה, מייצרת קפיצה של מאות אחוזים בכמות החיפושים הממותגים, שאינה צונחת לאחר ימים ספורים, אלא מייצרת רף חדש גבוה יותר בממוצע החיפושים.

פעילויות נוספות הקשורות לעולם הפרסום להמונים – טלויזיה, רדיו, חוצות ואינטרנט – אשר שמות את המותג בחזית המסר הפרסומי, ישפרו גם הן את כמות התנועה הממותגת.

לכן, כאשר אתם מחליטים לבחון את התנועה האורגנית לאתר ואת ביצועיה, תשאפו להבין כיצד החלוקה של 2 הפילוחים באה לידי ביטוי בהיקיפי תנועת הגולשים באתר ואף בהיבט של הכנסות (או הגשמת יעד עיקרי אחר באתר) וכך תוכלו לקבל החלטה מושכלת באיזה אפיק שיווקי להשקיע.

בהצלחה!
איתי