5 דברים שחייבים לדעת לבצע, לפני שמחליפים אתר ישן בחדש, כדי למנוע נפילה שיווקית!

טיפ זה, בדומה לכל טיפ קודם שהוצאתי, נובע ממקרים אמתיים לצערי. רק החודש נתקלתי ב-2 מקרים שונים בהם חברה שדרגה את האתר שלהם באתר חדש, ועקב כך חוותה נפילה קשה מבחינה שיווקית. במקרה אחד הצלחנו לעזור ולשפר את המצב על בסיס האתר המשודרג. במקרה השני, הלקוח נאלץ לקבל את העובדה שלא רק צריך לבנות אתר חדש שוב, אלא גם נאלץ לקבל את העובדה ששנים של קידום אורגני הלכו לפח.

מדדים שיווקיים

הריצו בדיקה על מצב התנועה באתר ורישמו את ממוצע הכניסות לאתר ב-3 חודשים אחרונים מכל מקור תנועה עיקרי כגון: גוגל אורגני, תנועה ישירה, פייסבוק, וכל אתר מפנה אחר, שמראה שתנועה מספקת מגיעה ממנו. עליכם לדאוג שכל מקור תנועה לאתר הישן שלכם ידע למצוא את האתר החדש, ואת העמוד הספציפי אליו הקישור צריך להפנות.
ברגע שתכירו את מקורות התנועה העיקריים לאתר תוכלו לוודא שהם נשארים תקינים גם באתר החדש.

פניות ומכירות באתר
בידקו כמה פניות או מכירות, האתר שלכם מייצר בממוצע בשבוע/יום, גם כן ל-3 חודשים אחורה ורישמו זאת. מומלץ מאוד לחבר את הקצוות ולהבין אלו מקור/ות אחראים לפניות או למכירות. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות כלים בגוגל Analytics.
שדרוג אתר אמור לשפר את הביצועים שלו ולא רק לרענן את העיצוב. לכן חשוב שתדעו במדויק כיצד האתר הישן מימש את מטרותיו ולהציב מטרות גבוהות יותר לאתר החדש.

משפכי מכירה באתר
בין מקורות התנועה הנכנסת לאתר לביצוע יצירת קשר או מכירה באתר, יש דרך שהגולש עובר. לזה אנו קורים משפך. צריך להבין מה הדרכים העיקריות (עמודים בתוך האתר) שמנתבות את הגולשים בתוך המשפך.
צריך לוודא שהאתר החדש לא פוגע במשפך זה אלא משמר ואף משפר את המשפך.

קידום אורגני
אם האתר הישן קודם אורגנית בגוגל, או שבמקרה הוא ממוקם גבוה במנוע החיפוש סביב ביטויים חזקים, חייב שמקדם מקצועי יהיה מעורב בתהליך השדרוג לאתר חדש. עוד בשלבי האפיון של האתר. הוא חייב לעדכן את כל מערך הקישורים הנכנסים והיוצאים שתרמו לקידום של האתר, הוא חייב להתקין כלי מנהלי אתרים של גוגל כדי לקבל התראות מגוגל על שגיאות או ענישות על האתר, הוא חייב לבצע הפניות כדי לשמר את המיקומים הגבוהים של האתר במנוע החיפוש.
ביצוע מהלך תקין של שימור המיקומים הטובים במנוע החיפוש, יימנע ירידה, גם אם זמנית, בביצועי האתר.

חוויית משתמש – User eXperience
אנחנו חיים בעידן בו פעילות שיווקית באינטרנט ניתנת למדידה ולהסקת מסקנות ושיפור. תחום ה-ux אחראי בדיוק לכך. אתרי אינטרנט צריכים להיות מתוכננים בהתאם לתובנות תחום ה- ux, בהתאם לתחום העיסוק של החברה, ובהתאם למטרות שיווקיות. וודאו שמאפיין האתר מתכנן אותו על פי 3 קווים מנחים אלו.

בהצלחה!
איתי