על פרסום להמונים בעת משבר ורמה רגשית של מסרים

המדינה שלנו נמצאת במשבר. המשמעות היא שבזמן כזה התקשורת דואגת לעדכן בכל רגע נתון את אזרחי המדינה במצב, בדגש על חדשות שאינן טובות. עם כניסת החיילים לעזה, ועלייה בדיווחי הנפגעים, המשבר מחלחל עמוק יותר ויוצר מצב רגשי של מדינה הנעה בין פחד לכעס.

רוב העסקים בארץ חווים ירידה עקבית בשבועות האחרונים. חלקם עקב סיטואציות של אי יכולת לתת שירות בגלל שגרת האזעקות הבלתי פוסקת בדרום או הנחיות פיקוד העורף על איסור קיום אירועים וחלקם פשוט כי האזרחים נכנסים למשבר הרגשי שגורם להם לרצות להוציא את כספם פחות על דברים שאינם ברמת ההישרדות המידית שלהם.

 

האמת היא שלמרות המצב, עסקים קטנים כגדולים עדיין שואפים לייצר תנועה נכנסת של לקוחות, אולי אף יותר מהרגיל, ולכן ראיתי לנכון לתת לכם נקודה למחשבה כאשר אתם עוסקים בפרסום בזמן משבר.

מסר רגשי
כאשר אתם מעבירים מסר פרסומי, מעבר לטקסט עצמו מועבר גם מסר רגשי. בפרסומות וידאו בטלוויזיה ניתן לראות זאת בצורה ברורה יותר מאשר בקמפיין גוגל, אך ללא ספק כל פרסומת מעבירה מסר רגשי.
לדוגמא, כשמפרסמים מבצע חד פעמי לזמן מוגבל, המסר מועבר בדרך כלל ברגש של התלהבות. כשמתקיימת הגרלה בפייסבוק, מועבר מסר רגשי של הנאה וכיף. כשמפרסמים מותג הלבשה חדש, מועבר מסר של ריגוש וציפייה. מצד שני, כשמפרסמים מודעת אבל או קטלוג של מצבות, מועבר מסר רגשי של יגון ובכי. חברת פרסום ברוסית יכולה לדאוג לכך שגם בשעת משבר, הפרסום ימשיך להיות אפקטיבי. לציבור דוברי הרוסית בישראל ישנן דרישות מיוחדות, זאת כולם יודעים.

המצב שנוצר
המשבר במדינה יחבר את האנשים יותר למסרים רגשיים של יגון או כעס אך מצד שני רמת רגש כזו קשה לחבר למכירת המוצרים שלכם. צריך למצוא נקודת חיבור רגשית אחרת.

אחד הדברים עליהם ניתן להגיע עם אנשים להסכמה בעת המשבר הוא שחייבים להיות חזקים ולהמשיך בשגרה. זוהי גם העוצמה של המדינה שלנו. אנחנו לא נהיה קורבן שוב. ולכן מסרים פרסומיים שיכולים להתחבר להסכמה זו יהיו מסרים עם רמה רגשית שאינה התלהבות, הנאה או כיף מצד אחד, ומצד שני גם אינה פחד, ייאוש, כעס או שנאה. צריך להעביר מסר שנמצא איפשהו שם באמצע – נטול רגש חיובי או שלילי. אולי אפילו מונוטוני.

אם תשימו לב, כשמדברים אתכם בטלוויזיה – בין אם זה ראש הממשלה, או מנחי האח הגדול, הם פונים אליכם ברמה רגשית זו, כדי שאתם תתנו את הסכמתכם, שעבורם היא תמיכה בממשלה או הסכמה לראות את האח הגדול למרות המצב.

העצה היישומית שלי אליכם היא לפתוח את הקמפיינים שלכם, בדגש על אלו שפונים לקהלים חדשים – אינטרנט, דיוורים, רדיו ואחרים, תוך מיתון המסר הרגשי המועבר לרמה שאינה חיובית ואינה שלילית. הסיכוי שתקבלו הסכמה למסרים שלכם ייגבר ללא ספק.

בהצלחה ושיהיה שבוע שקט והרבה חדשות טובות.
איתי