הטעות שבתרבות החינם

אין מתנות בחינם! הרבה פעמים הפיתוי במילה חינם או במחיר ממש זעום ,גורמת לנו להשתכנע עוד לפני שהבנו בכלל מהו המוצר, אם אנחנו מעוניינים בו או מה אומרות ה"אותיות הקטנות". העיקר ש"נרוויח". "תרבות החינם" נמצאת בכל מקום. היא לפעמים מרגישה כדאית יותר או פתרון טוב לאנטי-פראייריות וכמו שכל אחד מאתנו חווה לפחות פעם אחת…

תמיד יש "אותיות קטנות".

כך גם בתחום השיווק באון-ליין, יצא לי לפגוש חברה שקיבלה הצעה לקבל אתר חינם. נשמע ממש מפתה וחיסכון אדיר של כסף, אז למה לשלם כשאפשר לא? ומה ההבדל? שניהם נשמעים בדיוק אותו המוצר.
על הנייר המוצר יכול להישמע זהה, אך המציאות שונה.

כאשר אתה פונה לבונה אתרים מקצועי הוא משקיע זמן רב ומחשבה עמוקה להתאים את האתר, תוכנו ועיצובו למיתוג של המוצר שלך, סוג הפעילות של העסק שלך ומה אתה מעוניין להשיג דרכו.
באתר המוכן מראש אותו תקבל בחינם, כשמו כן הוא: מוכן מראש. בליווי גרפיקה יפה הוא יכול להטעות ולהעביר ללקוח את הרושם שהמוצר עונה על כל צרכיו, מקדם את מוצריו ועונה לכל הצדדים השיווקיים.
כמו בכל מוצר העטיפה היא הצעד האחרון בייצור המוצר, כך גם בבניית האתר.

ולמרות זאת, אצל בונה אתרים מקצועי מושקעת מחשבה רבה בניתוב המבקרים באתר והבנה עמוקה בעולם השיווק, בעוד מעצב חובבן יעצב אך ורק על פי טעמו האישי, תחושת הבטן שלו או לפי דרישות הלקוח.
אתר טוב מתרגם תנועה רבה לפניות חמות, מכירות או קהל אוהד. אתר בינוני מאבד את הלקוחות, ואתה מאבד עסקאות עתידיות.

אנו רואים את אותו עקרון גם בגל ההולך וגובר של שיווק קורסים אונליין בו מקובל לתת כמה שיותר הרצאות ראשונות בחינם ללא עלות, אך הדבר מתגלה לא תמיד כיעיל, הקהל רואה את המילה חינם ומתעגן בה, ואז כשמגיע שלב התשלום הוא כבר נעול על כך שיקבל הכל חינם – הדבר גם מוריד מערך המוצר שלכם במקרים רבים.

לכן, אין באמת חינם. ולפעמים חינם עולה לנו הרבה יותר מהעלות המקורית של המוצר.

לצורך המחשה, בקניית רכב הדבר הראשון שהיינו עושים היה לבדוק אותו טוב טוב, המנוע מקורי? הגלגלים במקום? היו לו תאונות? ואם המחיר היה יותר מידי זול היינו חושדים שהרכב גנוב או לא נוסע או "בטוח עובדים עלינו". המחיר היה גורם מחשיד והיינו מעדיפים לשלם מחיר הוגן בתמורה לרכב איכותי שישרת אותנו שנים ארוכות. כך גם עם אתר האינטרנט שלך.

בהצלחה!
איתי