הבלבול הגדול שבעולם השיווק

ניסיתי לבודד מהו המקור לבלבול בקשר לשיווק, חיפשתי מהו הדבר שאנשים מאמינים בו שהוא "כל כך נכון"- שגם אם תשים להם את האמת בפנים הם פשוט לא יאמינו לך.
אם אתה לא שם – אתה לא קיים. זו אמת.
אבל איפה זה שם??

בלוחות המודעות הגדולים? בעיתונים? בפרסומת בזמן הפריים טיים? רדיו? פליירים? גוגל? פייסבוק?

התשובה..

..כנראה תלויה במי שאתה שואל.

עולם הפרסום מגלגל מיליונים בזכות הרעיון שמי שנמצא בטלוויזיה – קיים. שלטי חוצות… תשדרי רדיו…וקמפיינים דיגיטליים מפלצתיים נמכרים בעשרות ומאות אלפי שקלים. ואיך מודדים תוצאות? איך תדע כמה אנשים הגיעו או באמת נחשפו לעסק שלך?

בואו נבסס עוד אקסיומה שיווקית להסכים לגביה: פניה החוצה מביאה פניות פנימה.

כלומר, ככל שתגיע ליותר קהלים נכונים כך ידעו יותר שאתה קיים והעסק שלך יקבל יותר פניות.

ומה הדרך הטובה ביותר לעשות את זה?

ובכן, רק לשם השוואה, כאשר מחליטים לשפץ דירה או לבנות בית, אם נפנה לכל בעל מקצוע בנפרד (ובהנחה שאנחנו לא קבלני משנה מקצועיים) נצטרך לקבל הרבה הצעות מחיר, לא בהכרח נדע מה מכל זה אנחנו באמת צריכים ומה "דוחפים לנו על הדרך", נצטרך לנהל הרבה אנשי מקצוע בו זמנית ואם אחד יהיה בפיגור בזמנים…כל הבית מתעכב. זה עולה לנו בעוד זמן וכסף ולא מעט עצבים.

עכשיו בואו נחזור לעסק, העסק הוא הבייבי שלנו, בבת עיננו, אנחנו משקיעים בו את רוב זמננו ומרצנו וחשוב לנו לקבל את ההחלטות הנכונות. חשוב לנו להצליח. ולהתקיים מזה בכבוד.

נניח שאנחנו רוצים לפרסם את העסק- לפי מה נחליט מהו ערוץ הפרסום הטוב ביותר? לפי הדעה הרווחת, התקציב, המלצה חמה של חבר או אולי תחושת בטן? 

כאשר פונים לכל איש מקצוע בנפרד אי אפשר שלא להיכנס לבלבול, כל אחד מהם ינמק ובצדק למה ערוץ הפרסום שלו הוא הטוב ביותר עבורינו. אבל לפי מה נדע מה באמת הכי מתאים לנו?

לכן, התשובה לשאלה מהו האפיק הנכון ביותר תהייה כמספר הספקים השונים שתשאל, אך אם תרכז את כל הפעילות השיווקית שלך תחת גורם מוסמך אחד, תקבל תשובה אחת שיכולה לכלול כמה אפיקים ביחד, מתוך אותה אסטרטגיה שיווקית ובשיתוף פעולה זה עם זה.

בשביל זה יש את מנהל השיווק, הוא נותן לך סקירה רחבה ביותר על איזה אפיק פרסומי או שילוב של כמה אפיקים יחדיו הכי ישתלמו, יביאו לך הכי הרבה פניות ובמינימום השקעה. הוא צריך להיות מומחה בקשר לכל אחד מהאפיקים האלו והוא צריך לדעת לנתח את השוק ביחס למוצר שלך.

עסקים קטנים ובינונים לא תמיד מחזיקים מחלקות שיווק מלאות, ולפעמים פעולות השיווק שלהן מסתכמות בשליחת מיילים לענות לטלפונים או פרסום במקומון. אבל כשרוצים לקחת את העניינים לידיים ובאמת לשווק את העסק זו תהייה הדרך המשתלמת ביותר.

בהצלחה!
איתי