10 סיבות למדוע דף הנחיתה שלכם לא עושה את העבודה

תפקיד דף הנחיתה הוא למכור. הוא יכול ממש למכור מוצר, או למכור רעיון. כולנו מכירים את ההרגשה המתסכלת שהלידים או מכירות האונליין לא מגיעות בקצב שהיינו רוצים.

כאשר אנו סבורים כי מצב אי ההמרה קשור לדף הנחיתה, אני בודק דבר ראשון את 10 הדברים הבאים באופן מיידי. לעיתים אני מוצא שאחד מהם או יותר אינם תקניים.

1. קריאה לפעולה
אותה "פקודה" שאומרת לגולש בצורה פשוטה ובולטת מה עליו לעשות, מה בעצם השלב הבא. השגיאות הנפוצות בנושא הן שאין כלל קריאה לפעולה או שהיא מאוד בנאלית ולא מעודדת כגון "שלח", "לפרטים נוספים" ואפילו "לחץ כאן". בנוסף, קיימות שגיאות ברמת הנראות כגון קריאה לפעולה הנמצאת מתחת לפס גלילה או שהצבע שלה הוא לא הדומיננטי באותו פריים. העקרון כאן הוא לאפשר לגולש להבחין במהרה, מה עליו לעשות.

2. שימוש שגוי בתמונות
תמונה חזקה יכולה לעשות את כל מה שצריך כדי לגרום לגולש ליזום פניה. מצד שני, היא יכולה לגרום לפעולה הפוכה בדיוק. הטעויות הנפוצות בנושא  הן שימוש בתמונות באיכות נמוכה, כזו שגורמת למפרסם להיראות חובבני או אפילו ספאמר, ושימוש בתמונה גדולה מאוד או רעשנית מאוד, שמושכת את תשומת הלב מהאיזור של הקריאה לפעולה.

המלצה
עדיף להשתמש בתמונות מקוריות של אנשים הבאים במגע עם המוצר שלכם על פני תמונות ממאגרים. וכן, הוכח כבר שהזרימה של העניים הולכת עם כיוון התמונה ולכן יהיה כדאי שהתמונה תפנה את עיני הגולש לעבר ההנעה/קריאה לפעולה.

3. אורך של דפי נחיתה

בנושא זה קיימות דעות רבות. יש האומרים שדף נחיתה צריך להיות קצר מאוד ויש הטוענים שהוא צריך להיות ארוך עם מגוון קריאות לפעולה המשולבות בפנים. הכלל שלי תמיד עובד טוב הוא שאורך הדף צריך להיות באותה מידת מורכבות של המוצר שאנו מוכרים. צריך לנהוג בנושא האורך של הדף בצורה שאינה רובוטית לאחת הגישות אלא בצורה המקבילה לתהליכי מכירה של המוצר. אם המוצר שלכם מורכב, ודורש הסברים רבים, מתוך ניסיון מכירתי שלכם, תכניסו את ההסברים הללו.

אם המוצר שלכם פשוט, וניתן לסכם אותו ב-100 מילים, אל תחפרו סתם כי מישהו אמר שדפים צריכים להיות ארוכים. ובאופן כללי המשפט הבא צריך להנחות "אל תאמרו מעט בהרבה מילים, אלא אמרו הרבה במעט מילים".

4. חוסר רלוונטיות למודעות
במקרה זה דף הנחיתה לא היווה המשך ישיר למה שפורסם במודעה שהובילה אליו. זה קורה בדרך כלל שמנסים לעשות אופטימיזציה למודעות כדי שיקבלו יותר הקלקות, ואז נותנים שם הבטחה גדולה מידי או ציפייה גדולה ממה שבאמת קיים. לכן אנשים מגיעים לדף הנחיתה עם רעיון מסויים ובדף הנחיתה הם מרגישים שעובדים עליהם ונוטשים.

תתבוננו ברצף המסר של כל מודעה שמובילה לדף הנחיתה, ותראו שדף הנחיתה ממשיך את הרצף הזה.

5. זמן טעינה ארוך
מחקר בנושא אופטמיזציה של דפי נחיתה וזמן טעינתם פורסם לאחרונה והתגלה שניתן לשפר את יחס ההמרה של דף הנחיתה ב-14% אם הצלחתם להפחית את זמן הטעינה מ-5 שניות ל-2 שנית. במחקר אחר שבוצע התגלה ש-47% מהגולשים מצפים שדף הנחיתה יעלה תוך 2 שנ' או פחות. יש מגוון אלמנטים שמכבידים על הדף וגורמים להיטען לאט.

הכלי הזה  נותן אינדיקציה למהירות טעינת הדף.

6. איבוד תנועה
דפי נחיתה צריכים להיות נקיים מקישורים יוצאים, כאלה המסיתים את הגולש מלבצע את הפעולה העיקרית של הדף.

הדרך הפשוטה להסביר זאת היא שבידו של הגולש 2 אופציות לביצוע ברגע שנכנס לדף הנחיתה: למלא פרטים בטופס (או ביצוע פעולה עיקרית אחרת שהיא מטרת הדף) או לסגור את הדף אם אינו מעוניין. כל לינק יוצא החוצה – לאתר, לפייסבוק למאמר וכו, יגרום לאיבוד תנועה ולכן איבוד המרות. במחקר שבוצע בנושא פורסם שעל ידי העלמת תפריטי הניווט בדף נחיתה ניתן להגדיל יחס המרה ב-28%.

7. מבנה טקסטואלי גרוע
מבנה טקסטואלי גרוע יהיה מבנה בו הכותרת הראשית אינה גלויה וברורה בראש הדף, אין כותרות משנה רלוונטיות להכוונת הגולש, הטקסט לא מסודר ב"בולטים" או נקודות ממוספרות, אלא יושב כבלוק טקסט ארוך ו"מאיים", שימוש בפונט אמנותי ולא קריא, טקסט שיושב על צבע רקע דומיננטי (שחור, אדום וכו), חוסר בריווחים מסודרים בין פסקאות ושגיאות כתיב. בידקו שהדברים הללו לא קיימים אצליכם.

לעיתים קשה להיות אובייקטיבים, לכן אני מבקש מאדם אחר שיקרא את הדף ושואל אותו מה הוא מבין מתוך מה שאני מנסה למכור בדף.

8. העתקת מתחרים
תופעה נפוצה. בעל עסק או מנהל שיווק שמסתכל מה המתחרה עושה, ואז עושה בעצמו אותו דבר. ראשית, אנחנו מניחים שאם מתחרה עשה משהו מסויים, כנראה הוא יודע משהו שאנחנו לא. בפועל ברוב המקרים אנחנו מעתיקים טעויות של המתחרים או יוצרים מצב של "אותו דבר".

הצרכן הממוצע באופן טבעי הולך למקום בו יקבל את העסקה הכי טובה. אם המתחרים מציעים בדף שלהם "פגישת ייעוץ חינם", אז אתם צריכם לצאת מהקופסה ולהציע משהו אחר, שייתן יתרון. אגב, אם דף הנחיתה שלכם עושה עבודה טובה ולפתע מפסיק, ייתכן והמתחרה שלכם העתיק אתכם, או מצא משהו יותר טוב להציע.

9. קהל לא רלוונטי
קיימת סברה בעולם ה- Pay Per Click שאם מישהו הקליק על המודעה, הוא כנראה מאוד רלוונטי. בערוצי פרסום מסויימים, הסברה נכונה, ובאחרים ממש לא. לדוגמא שמריצים באנרים ברשת המדיה של גוגל, כולל בשיווק מחדש, ניתן לראות יחסי המרה מאוד נמוכים לפעמים.

למרות שהיגענו לקהלים לא מתאימים, הם עדיין מקליקים משום מה על המודעות, מגיעים לדף הנחיתה ובורחים ממנו. לכן בידקו שוב אם אתם מגיעים באמת לקהל שאליו כיוונתם וגם בידקו אם הקהל שאליו כיוונתם הוא אכן מתאים בסופו של דבר.

10. דרישת פרטים מוגזמת

כאשר אנו מציעים דבר מה בדפי הנחיתה שלנו, אנחנו לרוב מבקשים מהגולש שיעשה משהו. במקרים רבים מדובר על כך שישאיר פרטים. מחקרים רבים מדברים על מהי כמות סבירה של פרטים, אותם נדרש למלא הגולש, כי שנגיע ליחס המרה אופטימאלי. מעבר למחקרים שאומרים בעיקר, ככל שיהיו פחות שדות, כך יחסי המרה יגדלו, צריך להסתכל על המקרים הללו באופן אנושי. ישנם סוגים מסויימים של קהלים שיגיבו בצורה שונה לבקשות שלנו.

לדוגמא, קהל מטרה של מבוגרים, באחד הקמפיינים שלנו, לא אהב להשאיר כתובת מייל. ברגע שהפכנו את השדה של המייל לשדה בחירה (ולא חובה) גדל יחס ההמרה בעשרות אחוזים. כאשר אתם נותנים "מתנה חינם" בדף נחיתה ובתמורה מבקשים פרטים "חודרניים" כגון תאריך לידה או מילוי סקר ארוך, אל תתפלאו אם לא תקבלו המרות. הדרישה למילוי הפרטים צריכה להיות מותאמת למטרה של הדף וצריך לשאוף לדרוש כמה שפחות פרטים בדף.

10 סיבות אלו, הם הדברים הראשונים אותם אנו בוחנים באופטימיזציה של דפי נחיתה. זה נכון שלכל כלל יש "יוצא מן הכלל" אבל ברגע שמבינים כיצד משפיע דבר מסויים על יחסי ההמרה, אפשר להתחיל להניח הנחות ולבחון אותם ב- AB טסט.

מאחל לכם שיפור מדהים ביחסי ההמרה של דפי הנחיתה שלכם.

בהצלחה!
איתי לוי