ללא ספק הכלי השיווקי החזק ביותר!

היום יש לרשותנו מגוון הכלים השיווקיים הרחב ביותר מאשר אי פעם היה. על כך אין ויכוח. אם בעבר, לפני 10 – 20 שנה, לעסק קטן או בינוני הייתה אופציה אחת או שתיים לערוצי שיווק, היום הוא יכול להכניס תחת מטריית התקציב השיווקי לפחות 3-4 ערוצי שיווק פעילים שמכניסים לו עבודה.

ערוץ שיווקי לקהל מטרה הוא רלוונטי כל עוד הקהל עדיין נמצא שם. הקהל רואה טלוויזיה עדיין, לכן ערוץ פרסום זה עדיין רלוונטי. קהל הנשים עדיין קורא "לאישה" ולכן הפרסום שם עדיין רלוונטי. עם זאת, חלה ירידה חדה בעשור האחרון בקריאת עיתונים באופן כללי ולכן הפרסום שם הופך לרלוונטי פחות.

גם בגוגל, תחת "מילות מפתח" מסוימות, ניתן לראות כבר יותר היצע מביקוש ולכן במקומות מסויימים תחת נסיבות מסוימות הפרסום בגוגל הופך ללא רלוונטי.

היום, ללא ספק, פרסום בפייסבוק מוגדר כהפרסום היעיל ביותר. אך גם זה ישתנה מתישהו.

ההגירה מערוץ שיווק אחד למשנהו בהתאם לטרנדיות של נוכחות הקהל היא בלתי נמנעת, והיא עשויה להכניס עסקים וחברות למצב של עליות וירידות קשות.
עם זאת, יש ערוץ פרסום אחד שכן יכול להיות יציב לאורך זמן. הוא יכול להיות יציב לאורך שנים רבות, כל עוד הוא מטופח כהלכה. ערוץ זה הוא – רשימות תפוצה.
רשימת תפוצה בהגדרתי היא רשימה של אנשים אשר מסכימים לקבל מידע שיווקי מגורם כלשהו. כגודל המאגר, כך עסק ישגשג. זהו נתון אמפירי והיה אמפירי החל מתחילת עידן השיווק. לכן בכל תכנית שיווק טובה, צריך להיות מהלך שמטרתו הגדלת המאגר.

בניגוד לפעם, היום יש יותר כלים להגדלת המאגר. בעבר זה הסתמך על מפגשים אישיים באירועים וכנסים, על תיוק מסודר של המאגר וכו.
היום, ובמיוחד עקב חוק הספאם שנכנס ב-2009, יש יכולת לייצר מאגר גדול ואיכותי, שמגיב היטב לפרסום.

להמחשה: ממוצע פתיחות של מיילים פרסומיים עומד על 20% ומנגד, ממוצע הקלקות על מודעה בגוגל עומד על 5-7%, ובפייסבוק אם השגנו 2% אנחנו בשמיים.

דוגמאות לפעילויות שמגדילות את המאגר:
קמפיינים של מוצרים חינמיים והשארת פרטים בדף נחיתה, השקה של מועדון לקוחות, משחקים נושאי פרסים בפייסבוק, פופ-אפ באתר שמציע מידע בעל ערך, ועוד.
אני יכול לומר לכם שבדרכים יצירתיות, אתם יכולים להגדיל את הרשימות שלכם גם ב-5000 כל חודש. בדרכים סטנדרטיות ובתקציב קטן, בקלות אפשר להגדיל ב-1000 לחודש.

למאגר ניתן לפרסם באמצעות דוא"ל, SMS, טלמרקטינג ואפילו דרך פייסבוק – באמצעות יצירת קהל מותאם אישית מתוך המאגר.

לכן, אם מטרת השיווק העיקרית היא הגדלת ביקוש והכנסות, אחד מיעדי המשנה העיקריים ביותר יהיה בכמה גדל מאגר רשימות התפוצה שלכם – השבוע, החודש, השנה.

בהצלחה!
איתי לוי