10 סיבות מדוע השיווק בדואר אלקטרוני שלך, גרוע!

הידעת שאחוז פתיחה ממוצע של מיילים עומד על 25% ויחס ההקלקה על הקישורים בדיוור עומד על 5%? אני יודע שלחלקכם המספרים עשויים להיראות גבוהים מידי בשביל ממוצע, אבל אלו אכן הממוצעים.

 שיווק בדוא"ל הוא ללא ספק בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להגדלת ריווחיות, דיברתי על זה לא מעט בעבר. ועם זאת, עדיין רוב העסקים והחברות המבקשות את עזרתי בשיווק, כלל לא משתמשים באפיק זה, או שעושים כל טעות אפשרית בו.

 אז ריכזתי כאן עבורך את 10 הסיבות הנפוצות שהופכות את השיווק בדוא"ל שלך לגרוע.

 1. אתה לא מכיר מספיק את הקהל ברשימת התפוצה שלך.

דבר זה גורר למצב בו הקהל אינו מקבל ממך מספיק ערך ולכן אין לו ממש סיבה לפתוח ולקרוא את הדיוורים שלך. נסה ללמוד ולדעת מה הקהל ברשימות שלך זקוק. אולי לידע וטיפים בתחום, לשמוע על מבצעים, לקבל הטבות ייחודיות למועדון לקוחות או אפילו לשמוע את חוות דעתך בנושאים ספציפיים. מצא את הערך, בדוק אותו וצא לדרך.

2. אתה מוכוון רק מכירות.
זה נכון שהמטרה הסופית היא למכור, אך בתחומים רבים נדרש לספר סיפור שיוביל למכירה, לתת ערך כלשהו לפני המכירה כדי לרכוש אמון. גם בתחומים מסויימים, שכל מה שהקהל רוצה זה לשמוע מבצעים על רהיטים או ביגוד, מתן ערך של עצה טובה יכול לשפר פלאים את אחוזי המכירה.

 

3. שורת הנושא שלך עלובה.
הפרסום בדוא"ל שלך לא יעבוד אם אנשים לא פותחים אותו. זה התפקיד של שורת הנושא. כאן נדרשת יצירתיות כדי לגרום לאנשים לפתוח את המייל. לצד היצירתיות רצוי שתהיה לך גם התבוננות בשורות נושא שכתבת בעבר ואחוזי הפתיחה שלהם. כמו כן, אני בטוח שאתה מקבל המון מיילים שיווקיים, לפני שאתה רץ למחוק אותם, תקרא את שורת הנושא שלהם ותשאל את עצמך אם זה מייצר מספיק עניין, מיסתורין, סקרנות לפתוח את המייל. ללא ספק פעולה זו תגדיל לך את היכולת היצירתית בנושא.

4. אתה לא עקבי.
יש חשיבות גבוהה לייצר עקביות אצל הקהל, כך שפחות או יותר הוא יודע מתי לצפות לקבלת מייל ממך. אם תשלח מיילים בתדירות גבוהה מידי, או שתשלח אחת לרבעון, הקהל שלך יקשיב לך במידה מאוד מועטה. אתה צריך למצוא את האיזון הנכון ולהיות עקבי איתו לאורך זמן כדי להשיג תוצאות טובות ההולכות וגדלות.

5. אתה רק "מותג" ולא בן אדם.
דוא"ל הוא בראש ובראשונה אמצעי תקשורת בין אנשים. כאשר אדם מקבל מייל מחברה או מותג, ללא אדם בחזית, רמת ההתעניינות שלו תרד והוא עשוי לחשוב שאתה אפילו ספאמר. מאוד מומלץ שמעבר למותג שלך, שימו אדם בחזית. זה יכול להיות מנכ"ל החברה, מנהל השיווק או איש טכני בכיר. תלוי בהקשר של הפרסום שלכם. פעולה זו תמתג את האדם כבר סמכא בתחומו לאורך זמן, בקרב רשימות התפוצה.

6. הכתיבה שלך נוראית.
גם מבחינת קופירייטינג אך בעיקר מבחינת שימוש בשפה גבוהה. אני שם לב פעמים רבות שאנשים, מתוך הרצון להיתפס כמומחים, כותבים בשפה גבוהה וטכנית. כלל המפתח כאן הוא כזה: אם אתה רוצה לקבל תוצאות משיווק, במיוחד במייל כי הוא מכיל תוכן רב יותר, דבר אל הקהל שלך בצורה ברורה. כאילו אתה מדבר לילד בכיתה ב'. פשט את השפה ותוסיף גם קופירייטינג מעניין בצורת סיפור שהגולשים יוכלו להתחבר אליו.

7. אתה לא עורך ניסויים ובוחן את הביצועים.
בחינה של ביצועי הדיוור שלך יכולה לשפוך אור רב על הפעילות העתידית. התבוננות מהירה על כותרות שורת הנושא ואחוזי הפתיחה של הדיוורים, מעניקה ידע רב שמוביל ליצירתיות בכתיבת שורות נושא. בחינה של כמות ההקלקות על הקישורים בדיוור שלך, תעניק לך את היכולת להיות יצירתי יותר בהכנת דיוור עם יחסי הקלקה גבוהים יותר. בחינת כמויות הלידים שהתרסלו מהדיוור או מחזורי מכירה, יעניקו לך ידע רב לגבי מה בסופו של דבר עובד וריווחי. לכן, ערוך יותר ניסויים ובחן את התוצאות בצורה שיטתית לאחר כל קמפיין.

8. אתה מדבר יותר מידי על עצמך (חופר).
נכון שהמטרה של פרסום בדוא"ל היא למכור. אבל משווקים רבים לא שמים לב שכדי להגשים את המטרה הם מדברים על עצמם יותר מידי. מצב זה יוצר דחייה. דבר אל הקהל שלך, תתעניין בו. תמצא מה יכול לעניין או לעזור לו. אתה יכול להתייעץ עם אנשי המכירות שלך, הם מכירים את ה"בעיות" המעסיקות את קהל המטרה. אם תכיר את הבעיות שלהם ותיתן להם מענה, אתה תקבלו מהקהל התעניינות חזרה שתוביל להגדלת המכירות שלך.

9. אתה לא משתמש ב"קריאה לפעולה".
המטרה של פרסום בדוא"ל היא שיקרה משהו בסוף. הדבר שיכול לעניין אותך שיקרה בתור המפרסם הוא רכישת מוצר, השארת פרטים (ליד), הורדת מדריך, שליחת הגולש לפוסט בפייסבוק כדי שיעשה שם משהו, או אפילו רק לקרוא את התוכן של המייל ולהשיג מעורבות והיכרות איתך. אם כבר השקעת בכל השלבים עד כה, אל תשכח לומר לגולש מה עליו לעשות ולאפשר לו לעשות זאת בקלות.

10. אתה לא עושה פולואפ.
קיימת תופעה של חוסר הבנה, שאני נתקל בה המון, שמנהלי שיווק משיקים את קמפיין הפרסום בדוא"ל הראשון שלהם, מגדירים אותו ככשלון כי אף אחד לא פנה, ואז מפסיקים. יותר גרוע מכך, הם כן קיבלו פידבק מכמה אנשים ברשימות שלהם בצורת שאלה או מחמאה, והם לא חוזרים אליהם למייל. אני יודע שזה נשמע מוזר אך זה קורה המון. קח בחשבון שהצלחת אפיק פרסום זה מבוססת על תקשורת דו כיוונית וסובלנות. לפני שאתה יוצא לדרך עם הקמפיין הראשון שלך, היו ערוך לכך.

תתחיל ליישם 10 סיבות אלו, ואפילו תוך יישום חלקי שלהם, מבטיח לך שאתה תראה שיפור ניכר בביצועים של הפרסום במייל שלך. וכמובן, הכלל הכי חשוב באפיק זה, תדאג שהרשימה שלך תגדל באופן עקבי, תשקיע זמן וכסף בכך. זה הדבר הכי נכון שיווקית לעשות.

מקווה שתרמתי לכך ומאחל לך ברכה בעמלך!
איתי לוי