טיפים חיוניים לטיפול בלידים

לידים, או "הזדמנויות מכירה", הם תוצאה של פעילות שיווקית נכונה. לא משנה מהו האפיק השיווקי בו אתם משתמשים כדי להשיג לידים, אופן הטיפול בהם – אשר אמון על אנשי המכירות – יקבע אם המהלך היה מוצלח.

1. מי מטפל בלידים
עסקים רבים מפקידים את ניהול הלידים בידי כוח האדם הלא נכון – מנהל שיווק, מזכירה, מנהלת משרד או מנכ"ל – מה שגורם להרבה לידים "ליפול" כשמגיעה העת לממש אותם. מכיוון שליד הוא שלב מסוים במשפך השיווק והמכירה, הפקדת הלידים בידי איש מכירות טוב, שזוהי כל משימתו, היא המעשה הרצוי.

2. מהירות הטיפול בליד
בעולם האונליין, אנשים מחפשים תשובות מהירות לשאלות שלהם. גם כשגולש ממלא טופס לידים, הוא שואל שאלה; לכן יש לתת לו תשובה. הזמן הרצוי הוא עד שעה. הזמן האידיאלי הוא דקות ספורות מרגע מילוי הטופס.

3. סבלנות
לא תמיד קל לתפוס את אלה שהשאירו את הפרטים שלהם. לפעמים הם גם לא זוכרים שעשו זאת; ברוב הפעמים הם סוקרי שווקים. בכל אחד מהמקרים הללו, תכונת הסבלנות ויכולת ההתמדה היא נכס אדיר. אנשי מכירות טובים, אינם מתפשרים כאן. הם מתמידים כמו מכונה.

4. מטרת שיחת ההיכרות
בהתאם למוצרים המשווקים, על איש המכירות לדעת מהי מטרת השיחה הטלפונית הראשונית עם הליד. האם לעשות טיוב לליד (לוודא שהוא אכן ליד) ולהעביר את הטיפול הלאה? או אולי היעד יהיה תיאום פגישה? חייב להיות יעד עקרי מדיד לאיש המכירות.

5. רציפות בין השיווק למכירות
מכירים את זה שהשיווק לוקח נקודת אור מסויימת במוצר ומגדיל אותה פי 100, וכשהלקוח מגיע הוא מתאכזב לראות ש"העלימו" ממנו מידע אחר?

חוסר התאמה בין תהליך השיווק למכירה עלול לגרום לאיבוד הליד. כאשר אנו פונים אל הליד, עלינו לדעת מראש מאילו אפיקי שיווק הוא שאב את המידע שלו אודות המוצר / השירות. כך נוכל להתאים את השיחה או המפגש למידע שיש בידי הלקוח, ונמנע מצב של חוסר התאמה בין השיווק למכירה.

6. ליד הוא גם נכס לעתיד
מרגע כניסת הליד, הוא למעשה מאפשר לנו להמשיך לשווק ולמכור לו באמצעות אפיקים נוספים (ניוזלטר, דיוור פרסומי ועוד). גם אם הלקוח החליט לא לרכוש אצלכם, אל נא תיפול רוחכם; ייתכן שבעקבות המשך הפעילות השיווקית שלכם, הוא יתעניין במוצרים/שירותים נוספים בעתיד.

בהצלחה!
איתי