מדוע קמפיין ppc הוא יותר בטוח מהשקעה במניות?

דמיינו לכם מכונה. היא נראית כמו מעין מיקרוגל ומה שהיא יודעת לעשות זה להכפיל פי 4 את סכום הכסף שהכנסתם לתוכה.

אם הכנסתם 2 שקלים, ייצאו ממנה 8 שקלים. אם הכנסתם 10 אלפים שקלים ייצאו ממנה 40 אלף שקלים.
כמה הייתם מוכנים לשלם על מכונה כזו? מיליונים נכון?

יש כמה כללים למכונה:

  1. זמן העבודה שלה לכל הכפלה הוא חודש. ללא קשר לכמות הכסף שהכנסתם לתוכה.
  2. היא גוזלת המון חשמל, כ-5 אלפים שקלים לכל הפעלה.
  3. היא דורשת תחזוקה ובקרה כך שצריך שטכנאי יבדוק אותה אחת לשעה. עשיתי עבורכם את התחשיב וטכנאי כזה עולה גם כ-5 אלפים שקלים לכל הפעלה.

אלו כל הצרכים שלה. עדיין נשמע מדהים נכון? גם לאחר הכללים, אני הייתי מוכן לשלם מיליונים על מכונה כזו.

הייתי מתחיל בהשקעה זהירה של 10 אלפים שקלים ותוך חודש יהיו לי 40. אם נפחית את סכום ההשקעה הראשוני ואת עלויות החשמל והטכנאי, אני אשאר עם רווח נקי של 20 אלף שקלים.

לאט לאט אני אסמוך עליה יותר ואגדיל את ההשקעה החודשית. יהיה לי גם מאיפה.

נכון, לעיתים יש חריגות כגון זה שהטכנאי היה צריך לבוא קצת יותר ורצה עוד 1,000 ש"ח, או שחברת החשמל שוב העלתה תעריפים, אבל ברגע שמכניסים את החריגות לחישובים, עדיין אוכל לחזות שהרווח הנקי שלי יהיה בין 16 ל-20 אלף שקלים.

למעשה, התהליך מאוד דומה להשקעה במניות, מינוס פרט שולי של הוודאות שהכסף אכן יוכפל באופן עקבי.

דמיינו עכשיו שהמכונה היא העסק שלכם. יש לשניהם מטרות זהות – להפוך השקעה לרווח נקי תוך שליטה על התחזיות.

דמיינו עכשיו שהכסף שהכנסנו למכונה, 10 אלפים שקלים, הוא כסף שהשקענו בקמפיין פרסום.
מה מונע מאיתנו להכפיל פי 4 את סכום ההשקעה כל חודש ולחשב רווח נקי? 2 דברים:

  1. חוסר שליטה ויכולת הפעלה של העסק באותה מידה שהפעלנו את המכונה. כשהמצב הזה קיים, שום שיווק יצירתי, מבריק, מדידתי לא יהפוך את העסק לריווחי.
  2. חוסר יכולת לחשב היבטי ההשקעה הפרסומית – כמה כסף הכנסנו למכונה וכמה כסף היא הפיקה בסוף החודש.

אם לבעל עסק יש שליטה מלאה על המכונה – מכירות, ניהול כספים תקני, ייצור/אספקת שירותים וכו, עבורו קמפיין ppc יספק רווחים בוודאות קרובה יותר למכונה ההכפלה ורחוקה יותר מהסיכונים של השקעה במניות.

היכולת של מנהל שיווק וחברת פרסום לצבוע את סכום ההשקעה בפרסום בצבע שונה, ובסוף החודש להסתכל על כלל המחזור של החברה ולבודד בהתאם לצבע את סכום החזר ההשקעה מהפרסום בלבד, היא הסוד או האלגוריתם הסודי של מכונת ההכפלה.

יש המון עסקים, גדולים וקטנים, שהעסק שלהם פועל בדומה למכונת ההכפלה, מאחל שגם העסק שלך יגיע ויישאר במצב גבוה זה.

בהצלחה,
איתי לוי